Welzorg Den Helder: mobiliteit geeft vrijheid

Den Helder wil je verkennen, de straten leren kennen. Dat vraagt om goede mobiliteit. Heb je langdurige of permanente ondersteuning nodig door bijvoorbeeld een lichamelijke beperking? Welzorg helpt je verder. Met een groot aanbod aan hulpmiddelen, autoaanpassingen en woningaanpassingen. Zo doe jij helemaal mee!

We zijn er voor jou in Den Helder

Welzorg Den Helder is er voor jou om je op het gebied van mobiliteit te ondersteunen. Want wanneer je langdurig of permanent hulp nodig hebt om van je vrijheid te genieten, kan Welzorg daar aan bijdragen. Dat doen we met hulpmiddelen, maar ook met aanpassingen aan jouw auto of woning. Zodat jij je gemakkelijker beweegt, zelfstandig bent en van je vrijheid gebruik maakt. Al meer dan 25 jaar zijn wij dé mobiliteitspartner voor mensen met een lichamelijke beperking, kinderen en senioren.

Ons team staat 24/7 voor je klaar en kent je door onze persoonlijke benadering als geen ander. Ruim 13.000 cliënten beoordelen ons met een 8,7. Door kwaliteit, snelheid en een oplossing op maat.

Bij Welzorg krijg je ook toegang tot het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’. Dit geeft je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Kom je er even niet uit? Onze klantenservice helpt je graag.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg Wmo klantbeoordeling 8,5

Klantbeoordeling 8,5

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

hulpmiddel adviesgesprek

Gebruikelijke vergoedingen

Zelf een hulpmiddel of aanpassing betalen is niet vanzelfsprekend. Daarom kun je aanspraak maken op een vergoeding via de gemeente. Is het goedgekeurd? Dan zien we vaak deze vergoedingen voorbijkomen:

Wmo – bruikleen
Bij deze vorm leen je een hulpmiddel van jouw gemeente vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Sommige gemeenten vragen een eigen bijdrage van max. €19 per maand.

Wmo – Pgb (persoonsgebonden budget)
Met dit budget kun je zelf een hulpmiddel of aanpassing aanschaffen. Dit kan desgewenst via Welzorg Shop. Ook in dat geval begeleiden we je graag. En mogelijk zonder pgb.

UWV
Heb je een hulpmiddel of aanpassing nodig voor je werk? Dan kun je een verzoek bij het UWV indienen in plaats van de gemeente. Bijvoorbeeld voor je auto.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Te vinden in ruim 150 gemeenten

Welzorg is Wmo-leverancier in Den Helder. Dat betekent dat je vanuit de Wmo aanspraak kunt maken op een hulpmiddel en/of aanpassing. Niet alleen in Den Helder, maar in ruim 150 gemeenten door Nederland.

Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Den Helder

Welzorg Nieuws

Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer

In de wijk Keizerslanden in Deventer kunnen bewoners nu gratis een driewielfiets of Scoot2Go deelscootmobiel lenen. Om naar de supermarkt te gaan, om vrienden of …
Scoot2Go Middelburg
Welzorg Nieuws

Scoot2Go, de nieuwe deelscootmobiel van Welzorg! 

Mobiliteit voor meer mensen mogelijk maken, dat is het doel van Scoot2Go. Vanaf deze week kunnen bewoners van twee wooncomplexen in Middelburg gebruik maken van …
Welzorg Nieuws

Nieuwe accu’s voor onze scootmobielen en elektrische rolstoelen

Bij Welzorg zijn we continu op zoek naar technische verbeteringen. Om die reden zijn we de samenwerking met Landport Batteries aangegaan voor de levering van …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.