Top 10

  • Wanneer krijg ik mijn hulpmiddel?

    Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?

    Controleer altijd eerst of er takjes of iets anders onder uw hulpmiddel vastzit wat het geluid veroorzaakt. Is dat niet het geval, dan kunt u het volgende doen:

    1. Controleer of er ergens een schroef of boutje los zit. Als iemand bijvoorbeeld recent de wielen van uw hulpmiddel heeft aangepast, kan het zijn dat een van de bouten niet helemaal goed is aangedraaid. Mocht dit het geval zijn, kijk dan of u de bout zelf kunt (laten) vastdraaien.
    2. Breng wat smeerolie aan op de bewegende delen. Als deze stroef zijn, kunnen ze ook geluid maken.
      Blijft het probleem bestaan, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
  • Mijn hulpmiddel heeft een lekke band en ik kan het zelf niet oplossen?

    U kunt daarvoor contact opnemen met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Wat moet ik doen als ik spraak of gehoor gehinderd ben?

    Tijdens onze openingstijden van de klantenservice (maandag tot en met vrijdag van 7.30 – 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 – 18.00 uur) adviseren wij u ons contactformulier in te vullen. Vermeld in het veld “vraag/opmerking” dat u graag een storing wilt melden en dat u spraak of gehoor gehinderd bent.

    Buiten deze tijden kunt u ons SMS’en of e-mailen:

    1. Stuur een SMS met uw gegevens naar 06-42500132. Dit telefoonnummer wordt alleen gebruikt voor sms-berichten.
    2. Uw e-mail met uw naam en adres kunt u versturen naar centrale@vhd.nl. Vul als onderwerp: Welzorgmelding in.

     

  • Ik heb een hulpmiddel aangevraagd. Wat is de status?

    Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • De monteur, adviseur of afleveraar is nog niet geweest. Wanneer kan ik deze verwachten?

    Heeft u een afspraak in de ochtend? Dan komen wij tussen 08.00 en 13.00 uur.

    Heeft u een afspraak in de middag? Dan komen wij tussen 12.00 en 17.30 uur.

  • Ik wil mijn hulpmiddel op vakantie meenemen. Mag dat?

    Ja, u mag uw hulpmiddel gewoon op vakantie meenemen. U bent wel zelf verantwoordelijk voor het vervoer van uw hulpmiddel naar uw vakantiebestemming. Verder is het belangrijk om met het volgende rekening te houden:

    1. Blijft u in Nederland? Dan krijgt u de service die u van ons gewend bent.
    2. Gaat u naar het buitenland? Dan moet u bij een storing zelf de reparatie regelen. De kosten zijn voor eigen rekening.

    Gaat u vliegen?

    1. Sluit dan een reisverzekering af die ook uw hulpmiddel dekt. Let op: veel verzekeraars eisen dat uw hulpmiddel uw eigendom is. Anders krijgt u bij schade niets vergoed. Een uitzondering hierop is de reisverzekering van ANWB.
    2. Maak foto’s van uw hulpmiddel voor u op reis gaat. En maak foto’s van uw hulpmiddel als u schade heeft. Zo heeft u bewijs voor uw verzekeraar.
    3. Heeft u een elektrisch aangedreven hulpmiddel, regel dan een vervoersverklaring.  Alleen met deze verklaring mogen uw accu’s mee het vliegtuig in.
    4. De accu’s van uw hulpmiddel moeten tijdens de vlucht losgekoppeld zijn. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.
    5. Geef op tijd de afmetingen en het gewicht van uw hulpmiddel door aan de luchtvaartmaatschappij. Dan is er voldoende plek voor uw rolstoel of scootmobiel. De afmetingen en het gewicht vindt u in de handleiding bij uw hulpmiddel.

    Tip
    Weet u nu al dat u op vakantie gaat en wilt u reservebanden meenemen? Geef dit dan aan ons door als u de klantenservice belt voor een andere reparatie of levering.