Zo regel je een scootmobiel
Wmo / gemeente
Neem contact op met de gemeente. Een Wmo-consulent beoordeelt je situatie. Kom je in aanmerking voor een scootmobiel én is Welzorg leverancier in jouw gemeente? Dan krijg je het in bruikleen.
Flexibel huren
Zoek je tijdelijk een scootmobiel? Om in de zomer op pad te kunnen, omdat je tijdelijk minder mobiel bent of om je Wmo-aanvraag te overbruggen? Met ScootFlex huur je een scootmobiel vanaf 1 maand.
Zelf aanschaffen
Wil je een scootmobiel aanschaffen of ontvang je een persoonsgebonden budget? Via ons zusterbedrijf Mango Mobility vind je een geschikt model. Bestel online of kom naar de showroom.
Een scootmobiel geeft vrijheid
Zelfstandig boodschappen doen, een kopje koffie drinken bij een buur of gewoon een luchtje scheppen: een scootmobiel geeft je de vrijheid om te gaan waar je wilt. Via Welzorg en zusterbedrijven kun je op meerdere manieren aanspraak maken op een scootmobiel. Bijvoorbeeld door te huren, te kopen of een beroep te doen op de Wmo via jouw gemeente.
Kies je voor de Wmo, dan start je aanvraag bij de gemeente. Kom je in aanmerking voor een individuele voorziening én werkt je gemeente samen met Welzorg? Dan gaan we met jou op zoek naar een scootmobiel die perfect aansluit bij je situatie. Daar hebben we al ruim 25 jaar ervaring mee.
Zo vraag je een scootmobiel aan via de Wmo
Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt later een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.
Kom je in aanmerking voor een scootmobiel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.
Een medewerker van de leverancier neemt telefonisch contact met je op voor een intake. Je neemt samen de aanvraag door voor de best passende oplossing.
Alles rond? Dan wordt de scootmobiel bij je afgeleverd. De adviseur instrueert je over het gebruik en informeert over service.
‘Mijn instelling is: we gaan er samen iets van maken’
‘Zoeken naar oplossingen is wat ik het liefst doe. Dat ik een verzoek krijg en mag bedenken hoe ik een klant weer mobiel kan maken, zodat die weer kan deelnemen aan de maatschappij. Dat is tenslotte waar het om draait. We gaan altijd samen aan de slag: hoe kunnen we dit zo goed mogelijk doen, hoe kunnen we zo veel mogelijk drempels wegnemen? Met een mooie oplossing kunnen komen geeft altijd een goed gevoel. Tot nu toe heb ik ook alle vraagstukken kunnen oplossen. En heb ik ergens niet direct een antwoord op, dan overleg ik met collega’s en fabrikanten.
Empathisch vermogen heb je nodig in dit werk. Het gaat niet alleen om wat er precies moet gebeuren, maar ook om wat dat met een klant doet. Soms heeft dat impact, weet ik uit ervaring. Daarom is mijn instelling: we gaan er samen iets van maken.’
Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Wmo-vergoeding
Wil je aanspraak maken op een vergoeding vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning)? Neem dan contact op met het Wmo-loket van je gemeente. Kent de gemeente je een ‘individuele voorziening’ toe, dan kun je kiezen uit twee opties.
Een scootmobiel in bruikleen
Je krijgt de scootmobiel in bruikleen van je gemeente. Daarvoor kan de gemeente je om een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand vragen. Is Welzorg leverancier in je gemeente, dan brengt de Wmo-consulent je met ons in contact. We bekijken samen welke scootmobiel het best bij je past.
Pgb (persoonsgebonden budget)
De tweede optie is een pgb. Je kiest er voor om met dit budget zelf op zoek te gaan naar een scootmobiel. Je moet de service en het onderhoud dan zelf regelen. In dat geval kun je op ons zusterbedrijf Mango Mobility rekenen: zij begeleiden je van A tot Z met advies, service en onderhoud. Neem een kijkje in het assortiment.
‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’
Frans Cools
Klant bij Welzorg
De slimme scootmobiel
Met de slimme scootmobiel kun je zonder zorgen op pad. Het TiM-kastje dat erin zit maakt verbinding met het internet, zodat jouw scootmobiel bij problemen of storingen via een computer uitgelezen kan worden. Is er een probleem met jouw scootmobiel, dan neem je contact op met de klantenservice van Welzorg. Een medewerker kijkt op afstand mee. Kun je het probleem niet samen telefonisch oplossen? Geen nood, dan sturen we een servicemonteur bij je langs.
Ook interessant?
Rolstoelauto of -bus
Of je nu liever zelf achter het stuur zit of meerijdt: met een rolstoelauto of -bus ga je erop uit wanneer jij dat wilt.
Drempelhulpen
Welzorg kan ook helpen met de overbrugging van drempels en hoogteverschillen. Zo kun je je veilig verplaatsen in en rond je woning.
Toiletaanpassingen
Onzeker over je balans? Toiletaanpassingen kunnen zorgen voor meer veiligheid en comfort. Ook daarbij kan Welzorg helpen.