Kentekenplaatje

  • De gegevens op mijn groene kaart kloppen niet, wat nu?

    U kunt de juiste gegevens doorgeven op deze speciale pagina. U ontvangt geen nieuwe groene kaart. Gebruik gewoon uw huidige groene kaart.

  • Waarom moet ik mijn verzekeringssticker op mijn hulpmiddel plakken?

    Dit is wettelijk verplicht. De verzekeringssticker is het bewijs dat uw hulpmiddel is verzekerd. De sticker moet daarom zichtbaar op uw hulpmiddel zijn bevestigd.

  • Moet ik mijn groene kaart altijd bij me hebben tijdens het rijden?

    Neem altijd uw groene kaart mee als u op pad gaat. Zowel in Nederland als in het buitenland. Mocht u onverhoopt een aanrijding krijgen, dan heeft u uw verzekeringsgegevens bij de hand.

  • Waarom ontvang ik geen ander verzekeringsbewijs?

    De verzekeringssticker en de groene kaart zijn het bewijs dat uw hulpmiddel is verzekerd. Andere documenten zijn niet nodig.

     

  • Wat betekent WAM?

    WAM betekent: Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen. Het is wettelijk verplicht om uw elektrische hulpmiddel te verzekeren tegen aansprakelijkheid. Mocht iemand door uw toedoen schade oplopen in het verkeer, dan is deze vrijwel altijd gedekt.

     

  • Wat doe ik met het oude verzekeringsplaatje?

    Uw oude plaatje kan bij het restafval.

  • Ik heb net mijn hulpmiddel gekregen, maar geen nieuwe verzekeringssticker en een nieuwe groene kaart.

    Wat vervelend voor u. Onze excuses. Wilt u een e-mail sturen naar verkoopbinnendienst@welzorg.nl met uw naam, adres, woonplaats, WZ-nummer (het identificatienummer dat op uw hulpmiddel) staat en uw geboortedatum? Wij nemen na ontvangst zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Ik heb een groene kaart en verzekeringssticker gekregen, maar ik heb mijn hulpmiddel niet meer.

    Onze excuses voor het ongemak. Wilt u de groene kaart en de verzekeringssticker opsturen naar: Welzorg, afdeling Verkoop Binnendienst, Postbus 14, 3140 EA te Vianen? Vermeld daarbij uw naam, adres, woonplaats, WZ-nummer (het identificatienummer dat op uw hulpmiddel) staat en geboortedatum. Hartelijk dank voor de moeite!

  • Ik heb nog geen groene kaart en verzekeringssticker ontvangen?

    Wij sturen de nieuwe groene kaart en het nieuwe verzekeringssticker voor 1 mei 2019 aan onze klanten. Omdat we ze niet allemaal tegelijk verzenden, kan het zijn dat iemand ze al heeft ontvangen en u nog niet. Maakt u zich geen zorgen. U bent en blijft gewoon verzekerd.

  • Ik kan de verzekeringssticker niet zelf bevestigen.

    Vraag uw familie, vrienden of buren om u hierbij te helpen. Bezoek ook onze instructiepagina voor meer uitleg over het plakken van de sticker.
    Is het niet mogelijk om de sticker op dezelfde plek te plakken? Kies dan een andere zichtbare plek achterop op uw hulpmiddel.

  • Ik heb nog niet voor al mijn elektronisch aangedeven vervoershulpmiddelen een verzekeringssticker ontvangen?

    Wij sturen de nieuwe groene kaart en de verzekeringssticker voor half mei 2019 aan onze klanten. We verzenden de verzekeringsstickers niet allemaal tegelijk. Het kan voorkomen dat u voor één van uw elektrisch aangedreven vervoershulpmiddelen al een verzekeringssticker heeft ontvangen en voor de andere nog niet.

  • Waar moet ik de verzekeringssticker plakken?

    De verzekeringssticker is eenvoudig aan te brengen. Verwijder eerst het oude verzekeringsplaatje. Plak daarna de sticker op de plaats van het verzekeringsplaatje. Plak de verzekeringssticker dus niet over het oude plaatje. Is het niet mogelijk om de sticker op dezelfde plek te plakken? Kies dan een andere zichtbare plek achterop op uw hulpmiddel. Bekijk onze instructiepagina voor meer uitleg.

  • Ik kan het oude verzekeringsplaatje niet zelf verwijderen.

    V raag uw familie, vrienden of buren om u hierbij te helpen. Bezoek ook onze instructiepagina voor meer uitleg over het verwijderen van het oude plaatje.