Welzorg Utrecht: waar mobiliteit voorop staat

Bij Welzorg vinden we vrijheid in mobiliteit essentieel. Iedereen verdient de vrijheid om zich te kunnen bewegen, in wat voor situatie dan ook. Het maakt niet uit of er sprake is van een langdurige of permanente verandering.

Wij bieden een  groot scala aan hulpmiddelen aan. Van rolstoelen tot tilliften en van aanpassing aan woning of auto, Welzorg helpt jou met een oplossing op maat. Hierdoor kan je goed meedoen in de maatschappij en vergroot je je vrijheid.

Jouw mobiliteitspartner in Utrecht

In Utrecht verkennen wij alle mogelijkheden op het gebied van mobiliteit voor jou. Dit doen we voor mensen die langdurig ondersteuning nodig hebben, maar ook voor mensen waarvoor deze ondersteuning permanent is.

Dit doen we op verschillende gebieden, zoals: in huis en buitenshuis, van lopen tot fietsen en van rijden tot rennen.  We willen dat jij gemakkelijker kan bewegen én zelfstandig kunt zijn. Welzorg is al meer dan 25 jaar dé mobiliteitspartner voor mensen met een lichamelijke beperking. Wij zijn er voor alle doelgroepen, van kinderen tot senioren.

Wij hebben 24/7 een team van gedreven specialisten voor jou klaar staan. Zij kunnen jou adviseren met hun kennis en zijn op de hoogte zijn van de laatste innovaties. Dit doen zij altijd met de wensen van de klant in het achterhoofd. Kwaliteit én een oplossing op maat staan daarbij hoog in het vaandel. Ruim 13.000 cliënten hebben ons beoordeeld met een 8,7.

Bovendien werken wij met ‘Mijn Welzorg’. Via dit online klantportaal krijg je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Mocht je ergens niet uitkomen of heb je een vraag? Geen probleem. Onze klantenservice helpt je.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Wmo-vergoedingen

Wmo-vergoedingen

Wil je in aanmerking komen voor een vergoeding uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) om jouw hulpmiddel te financieren? Neem contact op met de gemeente Utrecht. Als je aanvraag is goedgekeurd en je komt in aanmerking voor een ‘individuele voorziening’, kies je uit twee vormen:

Voorziening in natura

Bij deze vorm ontvang je een hulpmiddel in bruikleen van jouw gemeente. Als je een voorziening in natura krijgt toegewezen vragen gemeenten hier een eigen bijdrage voor. Deze bedraagt maximaal €19 per maand. Dit gaat via het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Als jouw gemeente samenwerkt met Welzorg dan brengt de Wmo-consulent jou met ons in contact.

Pgb (persoonsgebonden budget)

Naast de voorziening in natura kan je ook kiezen voor een pgb. Dit houdt in dat je een budget van de gemeente toegewezen krijgt en dat je zelf je hulpmiddel mag aanschaffen. Dit kan ook bij Welzorg via de Welzorg Shop. Ook in dat geval helpen we je graag bij het maken van de juiste keuze. 

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland

Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. Wij zijn in ruim 150 gemeenten in Nederland leverancier, ook in Utrecht.

Wil je weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Utrecht

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.