Wmo Tilburg

Welzorg Wmo Tilburg

Wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt, helpt Welzorg je verder. Zodat jij je weer vrij en mobiel kunt voelen. Welzorg is leverancier van Wmo-hulpmiddelen in Tilburg.  Wij leveren het meest geschikte hulpmiddel dat past bij jouw hulpvraag. Van rolstoel, scootmobiel tot tillift en alles daar tussen in.

Wmo-hulpmiddelen Tilburg

Onze specialisten maken dagelijks werk van onze passie voor mobiliteit. Op het gebied van Wmo-hulpmiddelen, als je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt, is Welzorg de specialist. Dit zijn wij voor alle doelgroepen, van kinderen tot senioren. Én we zijn leverancier in Tilburg. Je kan dus vanuit de Wmo in jouw gemeente gebruik maken van onze producten en diensten.

Onze deskundige specialisten staan 24/7 voor je klaar. Onze drive is klantgericht en met kennis van innovaties adviseren wij je graag. Je kunt vertrouwen op een snelle en betrouwbare dienstverlening, ruim 13.000 cliënten beoordelen ons niet voor niets met een 8,7.

Binnen onze service valt ook het unieke klantportaal ‘Mijn Welzorg’. Met Mijn Welzorg heb je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Laat je hier informeren met interessante berichten over jouw gemeente en over onze dienstverlening.

Wmo-hulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg Wmo klantbeoordeling 8,5

Klantbeoordeling 8,5

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Wmo-vergoedingen

Je vraagt een Wmo-vergoeding (Wet maatschappelijke ondersteuning) aan via het Wmo-loket van gemeente Tilburg. Na goedkeuring van de gemeente kun je kiezen uit twee vormen:

Hulpmiddel in bruikleen
Het hulpmiddel dat je ontvangt krijg je in bruikleen van de gemeente. Zij vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. 

Zelf aanschaffen met pgb
Met dit budget, wat je van de gemeente krijgt, kun je zelf een hulpmiddel aanschaffen. Wel moet je zelf iets bijleggen. Dit kan via Welzorg Shop. Hier helpen wij jou bij het maken van de juiste keuze

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Welzorg Wmo team Gemeente Tilburg

Welzorg team in Tilburg

Het team van Welzorg in Tilburg doet er alles aan om aan jouw verwachtingen te voldoen. Dit team bestaat uit ervaren en enthousiaste adviseurs die iedere dag kwaliteit willen leveren met een klantgerichte benadering. Zokan jij weer vooruit! Daarom vinden wij het volgende altijd belangrijk:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is naast Tilburg ook leverancier in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws en tips

Welzorg Nieuws

Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer

In de wijk Keizerslanden in Deventer kunnen bewoners nu gratis een driewielfiets of Scoot2Go deelscootmobiel lenen. Om naar de supermarkt te gaan, om vrienden of …
Scoot2Go Middelburg
Welzorg Nieuws

Scoot2Go, de nieuwe deelscootmobiel van Welzorg! 

Mobiliteit voor meer mensen mogelijk maken, dat is het doel van Scoot2Go. Vanaf deze week kunnen bewoners van twee wooncomplexen in Middelburg gebruik maken van …
Welzorg Nieuws

Nieuwe accu’s voor onze scootmobielen en elektrische rolstoelen

Bij Welzorg zijn we continu op zoek naar technische verbeteringen. Om die reden zijn we de samenwerking met Landport Batteries aangegaan voor de levering van …

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.