Veelgestelde vragen

Vragen per onderwerp

(Gratis) lenen en huren of kopen

Zijn de prijzen op de webwinkel inclusief BTW?

Alle prijzen zijn inclusief BTW. In het bestelproces ziet u welk BTW-percentage geldt op het desbetreffende hulpmiddel.

Welzorg heeft geen winkel bij mij in de buurt. Hoe kan ik een hulpmiddel kopen?

Een groot deel van ons assortiment hulpmiddelen is ook te koop in onze webwinkel. Kunt u het betreffende hulpmiddel niet vinden. Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten). Wij bespreken dan graag uw wensen en behoeften.

Ik wil graag een hulpmiddel kopen, waar kan dat?

U kunt hiervoor terecht in onze winkels waar onze verkoopadviseurs u graag persoonlijk verder helpen. U kunt ook uw hulpmiddel kopen in onze webwinkel. Kunt u uw hulpmiddel niet vinden. Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten)

Is het mogelijk om een hulpmiddel te huren? Hoe doe ik dat?

Het is ook mogelijk om hulpmiddelen te huren. Denk aan een speciaal (AD) matras of een babyweegschaal. Deze hulpmiddelen kunt u via onze winkels huren. De beschikbaarheid van deze hulpmiddelen kan per winkel verschillen. Neem voor de zekerheid eerst contact op met de voor u dichtstbijzijnde winkel. U kunt ook met onze Klantenservice contact opnemen om de mogelijkheden over lenen te bespreken. Bel zonder extra belkosten met het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (tijdens werkdagen van 08.00 - 17.30 uur)

Is het mogelijk om een leenhulpmiddel over te nemen?

Op dit moment is dit helaas nog niet mogelijk.

Met welke zorgverzekeraars hebben wij afspraken gemaakt?

Welzorg heeft met de onderstaande zorgverzekeraars afspraken gemaakt. Per zorgverzekeraar hebben wij voor u extra voordelen afgesproken. Denk aan extra kortingen bij aankoop van hulpmiddelen.

Menzis
Menzis – Anderzorg B.V. – Azivo
Lees hier meer informatie over de klantvoordelen als verzekerde bij Menzis of een van de labels van Menzis.

Achmea
Avero Achmea – DVZ Achmea / Pro Life – FBTO -Ik! – Ik-Zorg voor mijzelf – Interpolis ZorgActief – Kettlitz Wulfse Verzekeringen – Nedasco – OZF Achmea – Pro Life – TakeCareNow! – Turien & Co (Avero) – YouCare – Zilveren Kruis.
Lees hier meer informatie over de klantvoordelen als verzekerde bij Achmea of een van de labels van Achmea.

CZ
CZ – CZdirect – Delta Lloyd – OHRA
Lees hier meer informatie over de klantvoordelen als verzekerde bij CZ of of een van de labels van CZ.

Multizorg
De Amersfoortse Verzekeringen – ASR Ziektekostenverzekeringen – Ditzo Zorgverzekering – ENO (Salland Verzekeringen-HollandZorg -Salland ZorgDirect – Energiek) – ONVZ Zorgverzekeraar (ONVZ – VvAA – PNO Zorg) – Zorg en Zekerheid Zorgverzekeraar
Lees hier meer informatie over de klantvoordelen als verzekerde bij Multizorg of een van de labels van Multizorg.

VGZ
Bewuzt – Blue – De Goudse – IZA Cura – IZA Zorgverzekeraar – IZZ Zorgverzekeraar – Turien en Co – Unive – Unive ZEKUR – VGZ – Zorgverzekeraar UMC
Lees hier meer informatie over de klantvoordelen als verzekerde bij VGZ of een van de labels van VGZ.

Kan ik bij Welzorg hulpmiddelen gratis lenen?

U kunt bij Welzorg tijdelijk gratis hulpmiddelen lenen omdat u revalideert, herstelt van een operatie of thuis verpleging nodig heeft. Het uitlenen van hulpmiddelen verloopt via de afspraken die wij hebben gemaakt met de verschillende zorgverzekeraars. De uitleentermijn van deze hulpmiddelen is 26 weken met een maximale verlenging van nog eens 26 weken. Als u gebruik wilt maken van onze uitleenhulpmiddelen, is een lidmaatschap van een thuiszorgorganisatie niet nodig. U kunt altijd bij ons terecht. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs haalt u bij een Welzorg winkel of uitleenpunt uw hulpmiddel(en) op. Bekijk hier het volledige overzicht van alle uitleenproducten. Heeft u nog vragen of advies nodig? Neem dan contact op met met onze Klantenservice via 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten).

Klachten

Ik ben niet tevreden met de service en dienstverlening. Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Laat ons weten waarover u niet tevreden bent. Want niet tevreden zijn is voor ons een klacht. U kunt uw klacht op de volgende manieren indien.

  1. Via ons klachtenformulier
  2. Stuur uw klacht per post naar: Welzorg Nederland BV, t.a.v. Klantenservice, Zalmweg 41, 4941 VX, Raamsdonksveer.
  3. Bel naar onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900-0400 097 (geen extra belkosten, van maandag tot en met vrijdag van 8.00 – 17.30 uur)
Na ontvangst van uw klacht/melding ontvangt u van ons per e-mail een ontvangstbevestiging. Eén van onze medewerkers neemt daarna zo snel mogelijk telefonisch contact met u op om uw klacht te bespreken. Kan uw klacht zonder aanvullend onderzoek worden beantwoord, dan wordt u in het telefoongesprek direct over de uitkomst geïnformeerd. Is uw klacht te complex om binnen twee dagen volledig uit te zoeken of op te lossen. Dan ontvangt u binnen 10 werkdagen een bevestiging per post of e-mail. Hierin staat alle informatie over wie uw klacht in behandeling heeft, onder welk dossiernummer en wat de verwachte afhandeldatum is. Ook staat hierin een telefoonnummer vermeld dat u kunt bellen voor aanvullende vragen of opmerkingen.

Ik wil mijn klacht schriftelijk indienen. Wat is het adres?

U kunt uw klacht sturen naar Welzorg Nederland BV, t.a.v. Klantenservice, Zalmweg 41, 4941 VX, Raamsdonksveer.

Ik ben niet tevreden met het antwoord op mijn klacht, wat nu?

U kunt dan uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie van het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen (NKH). Meer informatie over de klachtenprocedure en de Geschillencommissie vindt u op gnkh.klachtregeling.nl of klik hier voor meer informatie over het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen.

Ik ben niet tevreden met het antwoord over mijn aankoop in de webwinkel, wat nu?

U kunt dan uw klacht of geschil melden bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, via www.sgc.nl. U kunt uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Nieuwe klant bij Welzorg

Ik wil graag een offerte voor een hulpmiddel, waar kan ik terecht?

U kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen:
  1. Via uw Welzorg contactpersoon als u een regeling via uw gemeenten heeft. Heeft u nog geen contactpersoon? Stuur een e-mail met uw naam en voor welk hulpmiddel u een offerte wenst naar info@welzorg.nl.
  2. Wilt u meer informatie over een hulpmiddel. Dan kunt u ook een van onze winkels bezoeken. Vind hier de dichtstbijzijnde winkel bij u in de buurt.
  3. Ook kunt u tijdens werkdagen van 8.00 - 17.30 uur contact opnemen met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten).

Hoe maak ik een afspraak?

Neem contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten) of stuur een e-mail naar info@welzorg.nl. Vermeld hierbij uw volledige naam, geboortedatum, adres, contactgegevens en de reden voor een afspraak. U kunt ook naar een van onze winkels gaan. Wilt u liever gebeld worden? Gebruik dan ons contactformulier.

Service & Reparatie

Wanneer kan mijn hulpmiddel opgehaald worden?

Neem contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten). Wilt u liever teruggebeld worden? Gebruik dan ons contactformulier.

Wanneer wordt mijn hulpmiddel geleverd?

1.  Heeft u een hulpmiddel via de gemeente (WMO) of heeft u een hulpmiddel geleend via uw Zorgverzekeraar?
Neem dan contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten). Wilt u gebeld worden over de status van uw levering? Gebruik dan ons contactformulier.

2.  Webwinkel Heeft u een bestelling geplaatst in onze webwinkel en wilt u weten wanneer deze wordt bezorgd? Stuur dan een email naar webwinkel@welzorg.nl.

Hoe kan ik een afspraak afzeggen of verplaatsen?

Neem contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten). Wilt u liever gebeld worden? Gebruik dan ons contactformulier.

Wat is de dichtstbijzijnde locatie waar ik terecht kan?

Ga naar ons locatie-overzicht voor al onze winkels, uitleenpunten, WMO-servicepunten en locaties voor auto- en woonaanpassingen. Bij onze uitleenpunten kunt u gratis tijdelijk een hulpmiddel lenen omdat u revalideert, herstelt van een operatie of thuis verpleging nodig heeft. Het uitlenen van hulpmiddelen verloopt via de afspraken die wij hebben gemaakt met de verschillende zorgverzekeraars. In onze winkels staan onze medewerkers voor u klaar om u tips, informatie en advies te geven over het aankopen, lenen of huren van een hulpmiddel. Heeft u vragen over het aanpassen van uw auto of zoekt u een 2e-handsauto. Neem dan contact op met Welzorg Auto op Maat, via het telefoonnummer 0800 - 0200 142. Ook voor woonaanpassingen kunt u bij ons terecht. Bel met Welzorg Woning op Maat via het telefoonnummer 020 - 4313561, bereikbaar op werkdagen van 8.00- 17.00 uur.

Hoe laad ik mijn accu op?

Volg de onderstaande stappen voor het opladen van uw accu:
  1. Zet de contactsleutel of -schakelaar van de scootmobiel in de UIT-positie en verwijder de sleutel.
  2. Steek de acculaadplug in het laadcontact op de scootmobiel (afhankelijk van het model: op de stuurkolom of op de accupack).
  3. Stop de stekker van de lader in het stopcontact.
  4. De accu wordt nu opgeladen.
  5. Voordat u gaat rijden, maakt u de acculader los van uw scootmobiel.
  6. Controleer of uw scootmobiel in de vrijloop staat
  7. Zo ja: dan de hendel overhalen naar de rij-stand (anders kunt u niet rijden)
  8. Zet uw scootmobiel aan en wacht tot op het dashboard de lampjes en/of metertjes aan gegaan zijn.

De accu van mijn scootmobiel/elektrische rolstoel is leeg. Hoe kan ik weer rijden?

Laad uw accu weer zo snel mogelijk op door deze minimaal 24-uur aan de acculader te hangen. De acculader doorloopt tijdens deze uren een volledig automatisch oplaadprogramma. De accu wordt weer 100% opgeladen, zodat u er weer op uit kunt.

Ik heb een zachte band. Hoe wordt mijn band opgepompt?

U kunt met de meeste gewone fietspompen tegenwoordig ook banden met een autoventiel oppompen. Lukt het u niet om zelf de banden op te pompen? Vraag uw familie, vrienden of buren om dit voor u te doen. Of rijd (als de banden nog niet té zacht zijn) naar een fietsenmaker of een benzinepomp in de buurt. Zij kunnen u ook helpen. Wij komen niet langs om uw banden op te pompen.

Mijn hulpmiddel is kapot, waar kan ik een reparatieverzoek indienen?

U kunt uw storing melden via ons formulier reparatieverzoek. Vermeld duidelijk over welk hulpmiddel het gaat en wat het probleem is. U kunt ook bellen met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten). Voor spoedreparaties kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met het telefoonnummer wat op de sticker staat die op uw hulpmiddel is geplakt.

Hoe kan ik Welzorg bereiken?

Wij adviseren u eerst te kijken of uw antwoord bij onze veelgestelde vragen staan. Kunt u het antwoord niet vinden? Dan kunt u voor het indienen van een klacht ons klachtenformulier gebruiken, bij een reparatie het formulier reparatieverzoek. Of stuur een e-mail naar info@welzorg.nl. Na ontvangst van uw reactie nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Wat is de status van mijn hulpmiddel? Ik wacht al vrij lang?

We zitten met Welzorg in de afrondende fase van een ingrijpend veranderproces om de dienstverlening aan u te verbeteren. We hebben alles zo goed en zorgvuldig mogelijk voorbereid om te voorkomen dat u hiervan hinder ondervindt. Maar ondanks alle inspanningen is dat helaas niet altijd gelukt. De reparatie/levering van uw hulpmiddel kan hierdoor vertraging opgelopen, wat wij ten zeerste betreuren. We doen er dan ook alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen en bieden u onze excuses aan voor de vertraging en het ongemak. Bel dus gerust met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900-0400 097 (geen extra belkosten). Wilt u liever gebeld worden? Gebruik dan ons contactformulier.

Solliciteren

Ik wil graag solliciteren bij Welzorg, hoe doe ik dit?

Alle informatie over onze vacatures en hoe u kunt solliciteren vindt u hier.

Sponsoring

Wat zijn de mogelijkheden tot sponsoring? Doneert Welzorg tweedehands / afgeschreven hulpmiddelen?

Welzorg ondersteunt meerdere projecten die participatie en inclusie van mensen met een functiebeperking bevorderd. Een voorbeeld hiervan is een samenwerking met Hulphond Nederland: Welzorg heeft een pup geadopteerd die momenteel getraind wordt om later iemand in huis te helpen. Welzorg  sponsort projecten op het gebied van Innovatie en Participatie. Het doel van deze activiteiten is: het bevorderen van zelfredzaamheid van mensen met een functiebeperking. Heeft u een sponsorverzoek voor hulpmiddelen? Neem dan contact op met uw Welzorg contactpersoon of via info@welzorg.nl.

Wijzigingen doorgeven

Bij wie kan ik doorgeven dat een hulpmiddel opgehaald moet worden (bijvoorbeeld vanwege overlijden)?

Neem voor het ophalen van uw hulpmiddel contact op met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten).

U kunt ons ook een e-mail sturen via info@welzorg.nl. Vermeld in deze mail uw contactgegevens plus de volledige naam van de klant, inclusief geboortedatum, adres en de betreffende hulpmiddelen. Of maak gebruik van het contactformulier.

Wij nemen binnen enkele werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak om het hulpmiddel op te halen.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven na verhuizing?

U kunt uw adreswijziging doorgeven via ons adreswijzigingsformulier. Of neem contact op met onze Klantenservice via 0900 - 0400 097 (geen extra belkosten).

Vraag niet gevonden

Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Naar contactformulier

Mogen wij u een paar korte vragen stellen?

Als dank ontvangt u 10% korting op een aankoop in onze webwinkel.

Ja, ik doe mee Nee, ik doe liever niet mee