Scootmobiel

  • Mijn Scootmobiel start niet, wat moet ik doen?

    Het kan zijn dat uw scootmobiel niet start, omdat de gashendel is ingedrukt tijdens het inschakelen. U ziet dan 6 lampjes knipperen. Is dit het geval, doe dan het volgende:

    1. Haal de sleutel uit het contactslot;
    2. Zet de gashendel in de middenpositie (niet ingedrukt);
    3. Start uw scootmobiel opnieuw

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Mijn scootmobiel doet het niet meer. Wat moet ik doen?

    Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Is de antikiepsteun afgebroken of gescheurd?

    Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Er zit speling in mijn stuur. Wat kan ik doen?

    Het kan zijn dat het stuur wat los zit. Misschien lukt het u of iemand anders om het stuur zelf vast te draaien. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Ik ben de sleutel van mijn scootmobiel kwijt, wat moet ik doen?

    Neem contact op met de klantenservice en geef aan welk type scootmobiel u heeft.

  • De armlegger van mijn hulpmiddel is stuk, wat kan ik doen?

    Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Waaraan moet de stalling voor mijn scootmobiel voldoen?

    Een stalling van een scootmobiel moet voldoen aan een aantal eisen, dit kunt u teruglezen in de handleiding van uw scootmobiel.

    Voorbeelden van richtlijnen kunnen onder andere zijn:

    1. De scootmobiel mag niet in de volle zon staan of nabij een warmtebron
    2. Bij voorkeur niet buiten, in een vochtige en / of koude omgeving
    3. De stalling (garage of schuur) moet voorzien zijn van electra

     

  • Mijn (elektrische)hulpmiddel remt minder goed. Wat kan ik doen?

    Remt uw scootmobiel, (elektrische)rolstoel of (elektrische)driewielfiets niet goed? Vaak heeft dat te maken met (de conditie van) de banden.

    1. Controleer of er nog voldoende profiel op uw banden zit. Zijn uw banden versleten? Laat ze dan vervangen.
    2. Controleer de bandenspanning. Zijn de banden te zacht? Pomp de banden op met een fietspomp met autoventiel. U kunt uw banden ook op (laten) pompen bij de fietsenmaker of het benzinestation.
    3. Als uw banden nat zijn, remmen ze ook minder goed. Let daarom op bij regen en sneeuw.

    Lukt het met deze tips niet om zelf het remprobleem op te lossen? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Er zit speling in mijn stuur. Wat kan ik doen?

    Het kan zijn dat het stuur wat los zit. Misschien lukt het u of iemand anders om het stuur zelf vast te draaien. Lukt dit niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • De armlegger van mijn hulpmiddel is stuk, wat kan ik doen?

    Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen

     

  • Ik heb een scootmobiel met storing of lekke band. Komt FietsNED dan ook langs om deze storing op te lossen?

    FietsNED komt in dit geval niet bij u langs om de storing te verhelpen. Welzorg komt wel om de storing te verhelpen. U kunt bellen naar 088 – 001 6700 om een afspraak te maken met een monteur. Meer informatie over FietsNED lees je hier.

  • De stoel van mijn scootmobiel kan ik niet meer vastzetten, wat moet ik doen?

    Als u uw stoel niet meer kunt vastzetten, is de stoelvergrendeling stuk. Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.





  • Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?

    Controleer altijd eerst of er takjes of iets anders onder uw hulpmiddel vastzit wat het geluid veroorzaakt. Is dat niet het geval, dan kunt u het volgende doen:

    1. Controleer of er ergens een schroef of boutje los zit. Als iemand bijvoorbeeld recent de wielen van uw hulpmiddel heeft aangepast, kan het zijn dat een van de bouten niet helemaal goed is aangedraaid. Mocht dit het geval zijn, kijk dan of u de bout zelf kunt (laten) vastdraaien.
    2. Breng wat smeerolie aan op de bewegende delen. Als deze stroef zijn, kunnen ze ook geluid maken.
    3. Blijft het probleem bestaan, plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    • Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    • Geef een omschrijving van het probleem.
    • Klik op de knop “Volgende”.
    • Doorloop de stappen die hierna volgen. Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?




  • De spiegel op mijn hulpmiddel zit los of ik kapot, hoe kan ik dit verhelpen?

    Als de spiegel los is, kunt u deze zelf vast (laten) zetten met een schroevendraaier. Lukt dit niet of is de spiegel afgebroken? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgDe spiegel op mijn hulpmiddel zit los of ik kapot, hoe kan ik dit verhelpen?en.





  • Mijn stokhouder zit los, wat moet ik doen?

    1. Als uw stokhouder los zit, kan het zijn dat het riempje stuk is.
    2. Als de stokhouder zelf stuk is, bestellen we voor u een nieuwe stokhouder.

    Plan dan in beide situaties zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.
  • De verlichting van mijn elektrische hulpmiddel doet het niet meer?

    Wellicht is de lamp stuk. Vervang daarom eerst de lamp of vraag iemand in uw omgeving om dat voor u te doen. Werkt de verlichting daarna nog steeds niet? Of kunt u de lamp niet zelf vervangen? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.
  • Het mandje van mijn hulpmiddel is los, kan ik dit zelf verhelpen?

    Zit het mandje van uw hulpmiddel los? Misschien kunt u het zelf of iemand in uw omgeving het mandje weer op uw hulpmiddel bevestigen. Lukt dit niet of is het mandje afgebroken? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.
  • Kan ik bij Welzorg een hulpmiddel huren?

    Ja, het is mogelijk om bij Welzorg een hulpmiddel te huren. Je kunt een driewielfiets en scootmobiel huren middels een abonnementsvorm (FietsFlex en ScootFlex). Je betaalt een vast bedrag per maand voor de driewielfiets of de drie- of vierwielscootmobiel. Met het abonnement kun je zorgeloos op pad.

     

    Daarnaast is het ook mogelijk om bij Welzorg gratis een sporthulpmiddel te lenen in samenwerking met Uniek Sporten Uitleen. Hiermee kun je tot 4 maanden een sporthulpmiddel uit proberen om te kijken welke sport bij jou past.