Onderwerpen
Scootmobiel
Mijn Scootmobiel start niet, wat moet ik doen?
Het kan zijn dat uw scootmobiel niet start, omdat de gashendel is ingedrukt tijdens het inschakelen. U ziet dan 6 lampjes knipperen. Is dit het geval, doe dan het volgende:
- Haal de sleutel uit het contactslot;
- Zet de gashendel in de middenpositie (niet ingedrukt);
- Start uw scootmobiel opnieuw
Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
Mijn scootmobiel doet het niet meer. Wat moet ik doen?
Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:
- Zet het contact uit;
- Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
- Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
- Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
- Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.
Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:
- Zet het contact uit
- Draai de snelheid lager
- Zet het contact weer aan
Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
Is de antikiepsteun afgebroken of gescheurd?
Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
Er zit speling in mijn stuur. Wat kan ik doen?
Het kan zijn dat het stuur wat los zit. Misschien lukt het u of iemand anders om het stuur zelf vast te draaien. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
Ik ben de sleutel van mijn scootmobiel kwijt, wat moet ik doen?
Neem contact op met de klantenservice en geef aan welk type scootmobiel u heeft.
De armlegger van mijn hulpmiddel is stuk, wat kan ik doen?
Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
Waaraan moet de stalling voor mijn scootmobiel voldoen?
Een stalling van een scootmobiel moet voldoen aan een aantal eisen, dit kunt u teruglezen in de handleiding van uw scootmobiel.
Voorbeelden van richtlijnen kunnen onder andere zijn:
- De scootmobiel mag niet in de volle zon staan of nabij een warmtebron
- Bij voorkeur niet buiten, in een vochtige en / of koude omgeving
- De stalling (garage of schuur) moet voorzien zijn van electra
Ik heb een scootmobiel met storing of lekke band. Komt FietsNED dan ook langs om deze storing op te lossen?
FietsNED komt in dit geval niet bij u langs om de storing te verhelpen. Welzorg komt wel om de storing te verhelpen. U kunt bellen naar 088 – 001 6700 om een afspraak te maken met een monteur. Meer informatie over FietsNED lees je hier.
Kan ik bij Welzorg een hulpmiddel huren?
Ja, het is mogelijk om bij Welzorg een hulpmiddel te huren. U kunt echter alleen een scootmobiel huren. In onze Welzorg Shop bieden we scootmobielen aan in abonnementsvorm. U betaalt een vast bedrag per maand en heeft keuze uit een drie- of vierwielscootmobiel. Met het ScootFlex-abonnement kunt u zorgeloos op pad. De scootmobiel is namelijk voorzien van een handig kastje waardoor wij proactieve service kunnen verlenen.
Kijk voor meer informatie in onze Welzorg Shop