Welzorg Wmo Waalwijk

Welzorg Wmo Waalwijk

In gemeente Waalwijk is Welzorg leverancier van Wmo-hulpmiddelen. Wij leveren hulpmiddelen op maat die passen bij jouw situatie, of je nu langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt. Denk hierbij aan rolstoelen, handbikes, aangpaste fietsen, scootmobielen, tilliften en nog veel meer. Wij helpen je graag verder. Zo kan jij jezelf weer vrij en mobiel voelen.

Wmo-hulpmiddelen Waalwijk

Onze passie is mobiliteit en daarvan maken wij dagelijks werk. Welzorg is de specialist op het gebied van Wmo-hulpmiddelen voor jong en oud met een beperking, voor mensen die langdurige of permanente ondersteuning nodig hebben. Één van de gemeenten waar wij leverancier zijn is Waalwijk. Vanuit de Wmo kan je in Waalwijk gebruik maken van onze producten en diensten.

Onze specialisten werken gedreven vanuit de klant, hebben kennis van de laatste innovaties en klantwensen. Hiermee staan zij 24/7 voor je klaar en adviseren zij je graag om het juiste hulpmiddel te kiezen. Met een beoordeling van een 8,5 voor onze dienstverlening door ruim 35.000 cliënten, kun je vertrouwen op een snelle en betrouwbare service.

Ons unieke online klantportaal ‘Mijn Welzorg’ valt binnen deze service. Hiermee heb je inzicht in jouw gegevens en hulpmiddelen. Hier kan je je ook laten informeren over onze dienstverlening en interessante berichten uit Waalwijk ontvangen.

Wmo-hulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg Wmo klantbeoordeling 8,5

Klantbeoordeling 8,5

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Wmo-vergoedingen

Een vergoeding uit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) helpt jou om jouw hulpmiddel te financieren. Je doet een aanvraag via de gemeente Waalwijk. Als zij de aanvraag goedkeuren kun je kiezen uit twee opties:

Voorziening in natura
Hierbij ontvang je het hulpmiddel in bruikleen van de gemeente. Zij vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. Als wij samenwerken met jouw gemeente zorgt een Wmo-consulent dat je in contact komt met ons.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Kies je voor een Pgb dan ontvang je een budget van de gemeente Waalwijk waarmee je je eigen hulpmiddel kan aanschaffen. Hiermee kan je terecht bij de Welzorg Shop. Hier helpen wij jou met persoonlijk advies zodat jij de juiste keuze maakt. 

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Welzorg team Waalwijk

Welzorg team in Waalwijk

In Waalwijk bestaat het Welzorg team uit gedreven en enthousiaste monteurs en adviseurs die ernaar streven om klantgerichte kwaliteit te leveren. Zij doen er alles aan om aanjouw verwachtingen te voldoen. Met als doel: zorgen dat jij vooruit kunt! Daarom staan bij Welzorg de volgende punten hoog in het vaandel:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is niet alleen leverancier in Waalwijk, maar ook in ruim 150 andere gemeenten in Nederland. Gebruik onze gemeentekaart om te weten in welke gemeenten je gebruik kan maken van onze dienstverlening en service.

Nieuws en tips

Welzorg Nieuws

Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer

In de wijk Keizerslanden in Deventer kunnen bewoners nu gratis een driewielfiets of Scoot2Go deelscootmobiel lenen. Om naar de supermarkt te gaan, om vrienden of …
Scoot2Go Middelburg
Welzorg Nieuws

Scoot2Go, de nieuwe deelscootmobiel van Welzorg! 

Mobiliteit voor meer mensen mogelijk maken, dat is het doel van Scoot2Go. Vanaf deze week kunnen bewoners van twee wooncomplexen in Middelburg gebruik maken van …
Welzorg Nieuws

Nieuwe accu’s voor onze scootmobielen en elektrische rolstoelen

Bij Welzorg zijn we continu op zoek naar technische verbeteringen. Om die reden zijn we de samenwerking met Landport Batteries aangegaan voor de levering van …

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.