Uithoorn Wmo

Welzorg Wmo Uithoorn

Wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt, helpt Welzorg je verder. Zodat jij je weer vrij en mobiel kunt voelen. Welzorg is leverancier van Wmo-hulpmiddelen in Uithoorn.  Wij leveren het meest geschikte hulpmiddel dat past bij jouw hulpvraag. Van rolstoel tot scootmobiel tot tillift en alles daar tussen in.

Wmo-hulpmiddelen Uithoorn

Mobiliteit is onze passie en daarvan maken onze specialisten dagelijks werk. Op het gebied van Wmo-hulpmiddelen, voor zowel langdurige als permanente ondersteuning, is Welzorg de specialist. Wij doen ons werk voor iedere doelgroep, van kinderen tot senioren. Dit doen we ook in Uithoorn, waar we leverancier zijn. Je kan dus vanuit de Wmo gebruik maken van onze producten en diensten.

Met kennis van de laatste innovaties en een klantgerichte drive staan onze specialisten 24/7 voor je klaar met de hulp en advies die jij nodig hebt. Ruim 13.000 klanten beoordelen onze dienstverlening met een 8,7. Bij Welzorg kun je vertrouwen op een snelle en betrouwbare service.

Een service die wij aanbieden en waar je gebruik van kan maken is ‘Mijn Welzorg’. Dit is ons unieke online klantportaal waar je jouw hulpmiddelen en gegevens kunt inzien. Ook kan je je hier laten informeren over onze dienstverlening met interessante berichten binnen jouw gemeente.

Wmo-hulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Wmo-vergoedingen

Een vergoeding uit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) helpt jou met het financieren van je hulpmiddel. Als je hiervoor in aanmerking wil komen neem je contact op met gemeente Uithoorn. Na goedkeuring van de gemeente voor een ‘individuele voorziening’, kun je kiezen uit een:

Voorziening in natura
Als je voor een voorziening in natura kiest ontvang j ehet hulpmiddel in bruikleen van gemeente Uithoorn. Zij vragen hier een eigen bijdrage voor van maximaal €19 per maand, via het CAK (Centraal Administratie Kantoor).  Werkt Welzorg samen met jouw gemeente? Dan zorgt een Wmo-consulent dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Als je kiest voor een pgb, dan krijg je van gemeente een budget. Dit budget dekt een deel van de kosten van het hulpmiddel. Met een pgb kan je het hulpmiddel zelf aanschaffen. Hiermee kan je bij de Welzorg Shop terecht. Wij helpen je graag met persoonlijk advies zodat jij de juiste keuze maakt. Ook zonder vergoeding kan je terecht bij de Welzorg Shop.

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Welzorg team Uithoorn

Welzorg team in Uithoorn

In Uithoorn hebben we een enthousiast en ervaren team zitten wat er alles aan doet om aan jouw verwachtingen te voldoen. Dit Welzorg team bestaat uit adviseurs en monteurs die er iedere dag naar streven om kwaliteit te leveren met een klantgerichte benadering. Zo kan jij weer vooruit! Wij vinden hierbij de volgende dingen belangrijk:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is niet alleen leverancier in Uithoorn. Daarnaast zijn we ook leverancier in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan de gemeentekaart op onze website.

Nieuws en tips

Wmo hulpmiddelen
Welzorg Nieuws

Verdubbel vrijheid door te delen

Ter ere van het 100-jarig bestaan van Louwman te maken, zamelen we dit jaar geld in voor goede doelen die in het teken staan van mobiliteit.
FietsFlex abonnement
Welzorg Nieuws

FietsFlex: Het abonnement dat met jou meebeweegt

Heb je tijdelijk een driewielfiets nodig? Bijvoorbeeld omdat je tijdelijk minder mobiel bent , om de wachttijd op een fiets via de Wmo te overbruggen …
Welzorg Auto op Maat rolstoelauto
Welzorg Nieuws

Welzorg Auto op Maat levert rolstoelauto’s voor Stichting ALS op de weg

Welzorg Auto op Maat is een samenwerking gestart met Stichting ALS op de weg. Deze bijzondere stichting helpt mensen met ALS die buiten de reguliere …

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.