Welzorg Wmo Terneuzen

Welzorg Wmo Terneuzen

Welzorg helpt je verder wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt. Zodat jij je weer vrij en mobiel kunt voelen. Welzorg is leverancier van Wmo-hulpmiddelen in Terneuzen. Wij leveren het meest geschikte hulpmiddel dat past bij jouw hulpvraag. Van rolstoel tot scootmobiel tot tillift en alles daar tussenin.

Wmo-hulpmiddelen Terneuzen

Onze specialisten maken dagelijks werk van onze passie, namelijk: mobiliteit. Welzorg is de specialist op het gebied van Wmo-hulpmiddelen wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt, van kinderen tot senioren. Wij zijn de leverancier voor hulpmiddelen vanuit de Wmo in Terneuzen. Je kan dus vanuit de Wmo gebruik maken van onze producten en diensten.

Onze specialisten zijn deskundig en staan 24/7 voor je klaar. Met een drive die klantgericht is en kennis van innovaties helpen en adviseren zij je graag. Met een beoordeling van een 8,7 voor onze dienstverlening door ruim 13.000 cliënten, kun je vertrouwen op een snelle en betrouwbare service.

Binnen deze service hebben wij een uniek klantportaal: ‘Mijn Welzorg’. Hierbij heb je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Laat je hier informeren over onze dienstverlening en met interessante berichten binnen gemeente Terneuzen.

Wmo-hulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Wmo-vergoedingen

Wil je een vergoeding uit de Wmo Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) om jouw hulpmiddel te financieren? Neem dan contact op met de gemeente Terneuzen. Als de gemeente je aanvraag goedkeurt kun je kiezen uit:

Hulpmiddel in bruikleen
Je ontvangt het hulpmiddel in bruikleen van de gemeente. Zij vragen daar een eigen bijdrage per maand voor van maximaal €19.

Zelf aanschaffen met pgb
Je krijgt van de gemeente een budget voor een hulpmiddel. Het deel wat nog mist dien je zelf aan te vullen. Je bent zelf eigenaar van het hulpmiddel. Met een pgb kan je terecht bij de Welzorg Shop.

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo

Servicebus in Velsen voor reparatie en onderhoud

Woon je in de gemeente Terneuzen en heb je problemen aan je hulpmiddel? Dan zet Welzorg een servicebus in voor reparatie en onderhoud. Hierdoor hoef je geen afspraak in te maken voor een reparatie aan huis. De servicebus kan je hier vinden:

  • Iedere woensdag van 09.00-12.00 uur bij de Welzorg vestiging, adres: Hughersluys 9
Servicebus Welzorg
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Welzorg Team Terneuzen

Welzorg team in Terneuzen

Het Welzorg team van Terneuzen doet er alles aan om aan jouw verwachtingen te voldoen. Dit enthousiaste en ervaren team van adviseurs en monteurs streeft er iedere dag naar om klantgerichte kwaliteit te leveren. Zo kan jij vooruit! Daarom vinden wij het volgende altijd belangrijk:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is niet alleen in Terneuzen leverancier, maar ook in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws en tips

Welzorg Nieuws

Openingstijden tijdens feestdagen

Tijdens Sinterklaas en met de feestdagen heeft Welzorg Auto op Maat aangepaste openingstijden. Je vindt de openingstijden hier.
Welzorg Nieuws

Reconditioneren & remanufacturing

Welzorg Nieuws

Resultaten tevredenheidsonderzoek 2022

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.