Wmo-hulpmiddelen Stichtse Vecht
Onze specialisten maken dagelijks werk van mobiliteit. Onze passie. Op het gebied van Wmo-hulpmiddelen zijn wij specialist wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt. Wij zijn specialist voor alle doelgroepen, van senioren tot kinderen. Én we zijn leverancier voor mensen met een lichamelike beperking in Stichtse Vecht. Vanuit de Wmo kan je dus gebruik maken van onze producten en diensten.
Met een klantgerichte drive en kennis van innovaties staan onze specialisten 24/7 voor jou klaar. Zij helpen en adviseren jou graag. Een beoordeling van een 8,7 voor onze dienstverlening door ruim 13.000 cliënten zorgt ervoor dat jij kan vertrouwen op een snelle en betrouwbare service.
Als service bieden wij ook het unieke online klantenportaal ‘Mijn Welzorg’ aan. Hierbij heb je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Laat je hier informeren over onze dienstverlening en blijf op de hoogte met interessante berichten binnen jouw gemeente.
Wmo-hulpmiddel aanvragen
Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.
Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.
De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.
Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.
Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg
24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.
Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.
Klantbeoordeling 8,4
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.
Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.
Wmo-vergoedingen
Een vergoeding uit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) helpt jou om jouw hulpmiddel te financieren. Dit vraag je aan bij de gemeente. Als zij de aanvraag goedkeuren zijn er twee opties:
Hulpmiddel in bruikleen
Het hulpmiddel heb je in bruikleen van de gemeente. Zij vragen hier een eigen bijdrage voor van maximaal €19 per maand.
Zelf aanschaffen met pgb
Met een pgb schaf je zelf een hulpmiddel aan. Dit doe je met een budget van de gemeente waar je een ook een deel zelf bijlegt. Hiervoor kan je terecht bij onze Welzorg Shop.
‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’
Frans Cools
Klant bij Welzorg
Welzorg team in Stichtse Vecht
Het gedreven team van Welzorg in Stichtse Vecht doet er alles aan om aan jouw verwachtingen te voldoen. Dit team van adviseurs en monteurs is enthousiast en ervaren. Ze willen iedere dag kwaliteit leveren met een klantgerichte benadering. Zij vinden het namelijk belangrijk dat jij vooruit kunt! Daar zorgen wij als volgt voor:
- Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
- Ervaren servicemonteurs staan 24/7 voor je klaarstaan
Welzorg is naast Stichtse Vecht ook leverancier in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.
Nieuws en tips
Nieuwe vestiging Welzorg Auto op Maat Zwolle opent haar deuren
Louwman divisie Care met Welzorg, RSR en Mango Mobility blinkt uit in Sociaal Ondernemerschap: nu bij 10% van best presterende bedrijven in Nederland
Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer
Veelgestelde vragen
-
Gemeenten bieden in bepaalde situaties een vergoeding voor de aanschaf of lease van een auto, aanpassing of 45 km auto. Dit wordt door de gemeente aangeboden vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Of in het geval de auto, aanpassing of 45 km auto voor werk of studie betreft, vanuit het UWV. Soms is het ook mogelijk om een verogeidng te krijgen vanuit de de Wet langdurige zorg (Wlz-pgb). Ook dit verschilt per gemeente.
Helaas kan Welzorg hierin geen toezeggingen doen. We adviseren je contact op te nemen met het Wmo-loket van de gemeente waarin je woonachtig bent of het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor je verzorgen.
-
Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:
- Inzicht in uw hulpmiddelen
- Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
- Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
- Zelf uw gegevens wijzigen
- Direct contact via Live Chat
- Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
- Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:
-
Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.
-
Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:
- Zet het contact uit;
- Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
- Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
- Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
- Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.
Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:
- Zet het contact uit
- Draai de snelheid lager
- Zet het contact weer aan
Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
-
Doet uw rolstoel het niet meer?
- Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
- Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
- Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
- Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
- Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
- Controleer uw accu’s.
- Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
- Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.
Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
2. Geef een omschrijving van het probleem.
3. Klik op de knop “Volgende”.
4. Doorloop de stappen die hierna volgen.