Welzorg Sluis

Welzorg Sluis: waar mobiliteit voorop staat

Wanneer de situatie vraagt om een langdurige of permanente verandering is vrijheid in mobiliteit essentieel. Welzorg helpt jou hierbij door een groot scala aan hulpmiddelen aan te bieden. Van aanpassingen aan jouw woning of auto tot handbikes, tilliften of rolstoelen. Zo vergroot je jouw vrijheid én kun je goed meedoen in de maatschappij.

Jouw mobiliteitspartner in Sluis

Mobiliteit is een groot goed. Met name wanneer je een lichamelijke beperking hebt. Daarom biedt Welzorg jou ondersteuning waar jij dat nodig hebt. We zijn er voor jong en oud!

Ruim 13.000 cliënten beoordelen ons met een 8,7 voor onze dienstverlening. Door een deskundig team aan specialisten kun je rekenen op een betrouwbare service. Zij staan 24/7 voor je klaar!

Binnen onze service is ook het online klantenportaal ‘Mijn Welzorg’ uniek, waarbij je inzicht hebt in jouw hulpmiddelen en gegevens. Laat je hier informeren over onze dienstverlening en met interessante berichten binnen jouw gemeente.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Vergoedingen hulpmiddelen vanuit Wmo

Wmo-vergoedingen & UWV

Via de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) kan je in aanmerking komen voor een vergoeding om jouw hulpmiddel te financieren. Neem dan contact op met de gemeente Sluis. Zij gaan zich buigen over de aanvraag. Als je in aanmerking komt  voor een ‘individuele voorziening’, dan kun je kiezen uit twee vormen:

Voorziening in natura
Als je voor deze vorm kiest ontvang je een hulpmiddel in bruikleen van jouw gemeente. Gemeenten vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg, dan gaat de Wmo-consulent ervoor zorgen dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Naast de voorziening in natura kan je ook kiezen voor een Persoonsgebonden budget (Pgb). De gemeente financiert dan een deel van het hulpmiddel en je moet zelf nog een deel bijleggen. Je schaft dan zelf het hulpmiddel aan. Met een Pgb kan je bij onze Welzorg Shop terecht. Ook in dat geval begeleiden we je graag bij het maken van de juiste keuze. Zonder vergoeding kan je ook hier terecht.

UWV
Heb je een aanpassing of hulpmiddel, bijv. een auto, nodig voor je werk en/of studie? Dan kan je hiervoor terecht bij het UWV.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland

Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en woning- en/of autoaanpassingen. Dit doen wij in ruim 150 gemeenten in Nederland als leverancier, Sluis hoort hier ook bij.

Wil jij weten in welke gemeenten je nog meer gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Sluis

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.