Jouw mobiliteitspartner in Noordenveld
Welzorg Noordenveld verkent voor jou alle mogelijkheden van mobiliteit wanneer je langdurig of permanent ondersteuning nodig hebt. Bijvoorbeeld bij een lichamelijke beperking. Wij helpen met oplossingen voor in én buitenshuis. Van lopen, fietsen, rennen, rijden tot aan wonen. Zodat jij net als iedereen kan genieten van de vrijheid en zelfstandigheid. Al meer dan 25 jaar zijn wij dé mobiliteitspartner voor mensen met een fysieke beperking. Van jong tot oud.
Voor inwoners uit gemeente Noordenveld staat een team van ervaren specialisten klaar. 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Daarbij doen zij alles om kwaliteit én een oplossing op maat te leveren. Daardoor beoordelen ruim 35.000 cliënten ons met een 8,5.
Vooruitstrevend is het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’, waar je inzicht hebt in jouw persoonlijke gegevens en hulpmiddelen. Heb je een vraag? Geen probleem. Onze klantenservice helpt je graag.
Mobiliteitsoplossingen
Mobiliteitshulpmiddel aanvragen
Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.
Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.
De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.
Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.
Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg
24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.
Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.
Klantbeoordeling 8,4
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.
Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.
Wmo-vergoedingen
Wil je graag een vergoeding om een hulpmiddel of aanpassing te financieren? Neem dan contact op met de gemeente. We zien vaak vergoedingen vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) en vanuit het UWV.
Wmo – Bruikleen (voorziening in natura)
Je leent het hulpmiddel van jouw gemeente. Een gemeente kan hier een eigen bijdrage voor vragen, wat maximaal €19 per maand kan zijn.
Wmo – Pgb (persoonsgebonden budget)
Wanneer jouw wmo-aanvraag is goedgekeurd, kun je ook voor een pgb kiezen. Met dit bedrag kun je zelf een hulpmiddel of aanpassing aanschaffen. Bijvoorbeeld via Welzorg Shop.
UWV
Heb je een hulpmiddel of aanpassing nodig specifiek voor het werk? Start dan je aanvraag bij het UWV.
Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!
Marja de Koning
Klant bij Welzorg
Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland
Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. Niet alleen in Noordenveld. Wij zijn leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland.
In gemeente Noordenveld heb je de mogelijkheid om zelf voor een leverancier te kiezen. Wij hopen dat je voor ons kiest, zodat wij ook jou – net als 13.000 andere cliënten – naar tevredenheid mogen helpen.
Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.
Nieuws uit de gemeente Noordenveld
Nieuwe vestiging Welzorg Auto op Maat Zwolle opent haar deuren
Louwman divisie Care met Welzorg, RSR en Mango Mobility blinkt uit in Sociaal Ondernemerschap: nu bij 10% van best presterende bedrijven in Nederland
Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer
Veelgestelde vragen
-
Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.
Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.
Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.
-
Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.
Is er sprake van vandalisme?
Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.Kunt u door schade niet meer rijden?
Vul hier het formulier reparatieverzoek in. -
Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.
-
Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.
-
Gemeenten bieden in bepaalde situaties een vergoeding voor de aanschaf of lease van een auto, aanpassing of 45 km auto. Dit wordt door de gemeente aangeboden vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Of in het geval de auto, aanpassing of 45 km auto voor werk of studie betreft, vanuit het UWV. Soms is het ook mogelijk om een verogeidng te krijgen vanuit de de Wet langdurige zorg (Wlz-pgb). Ook dit verschilt per gemeente.
Helaas kan Welzorg hierin geen toezeggingen doen. We adviseren je contact op te nemen met het Wmo-loket van de gemeente waarin je woonachtig bent of het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor je verzorgen.