Welzorg Lopik: waar mobiliteit voorop staat

Wat is er belangrijker dan vrijheid in mobiliteit wanneer de situatie om een langdurige of permanente verandering vraagt? Bij Welzorg bieden we uitgebreid scala aan hulpmiddelen, aanpassingen aan jouw woning of auto. Zo vergroot je jouw vrijheid én kun jij meedoen in de maatschappij.

Jouw mobiliteitspartner in Lopik

Welzorg Lopik voorziet jou van alle mogelijkheden in mobiliteit wanneer je langdurig of permanent ondersteuning nodig hebt. Dat doen we voor zowel in huis als buiten het huis. Of het nu gaat om lopen, fietsen, wonen of autorijden. Alle mogelijkheden zodat jij je gemakkelijker kunt bewegen en zelfstandig kunt zijn. Dat doen we al ruim 25 jaar.

Ons team staat 24/7 voor je klaar. Geleid door kennis van de laatste innovaties en klantwensen kunnen zij jou altijd adviseren. Kwaliteit én een oplossing op maat staan daarbij hoog in het vaandel. Daardoor beoordelen ruim 13.000 cliënten ons met een 8,7.

Dat is niet alles: ook krijg je via het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’ inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Heb je een specifieke vraag? Onze klantenservice helpt je graag op weg.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Vergoedingen vanuit de Wmo

Soorten vergoedingen

Je hebt recht op een Wmo-vergoeding (Wet maatschappelijke ondersteuning). Wil je hier aanspraak op maken een om jouw hulpmiddel te financieren? Neem dan contact op met de gemeente Lopik. Als je na goedkeuring in aanmerking voor een ‘individuele voorziening’, dan kun je kiezen uit twee vormen:

Voorziening in natura
Je ontvangt een hulpmiddel in bruikleen van gemeente Lopik. In sommige gevallen kan de gemeente hier bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg? Dan zorgt de Wmo-consulent dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Eventueel kun je voor een pgb kiezen. Met dit budget kun je zelf een hulpmiddel aanschaffen. Dit is uiteraard mogelijk via Welzorg Shop. Ook in dat geval begeleiden we je graag bij het maken van de juiste keuze. Tevens mogelijk zonder vergoeding.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland

Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. In ruim 150 gemeenten in Nederland zijn wij leverancier. Zo ook in Lopik.

Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Lopik

Wmo hulpmiddelen
Welzorg Nieuws

Verdubbel vrijheid door te delen

Ter ere van het 100-jarig bestaan van Louwman te maken, zamelen we dit jaar geld in voor goede doelen die in het teken staan van mobiliteit.
FietsFlex abonnement
Welzorg Nieuws

FietsFlex: Het abonnement dat met jou meebeweegt

Heb je tijdelijk een driewielfiets nodig? Bijvoorbeeld omdat je tijdelijk minder mobiel bent , om de wachttijd op een fiets via de Wmo te overbruggen …
Welzorg Auto op Maat rolstoelauto
Welzorg Nieuws

Welzorg Auto op Maat levert rolstoelauto’s voor Stichting ALS op de weg

Welzorg Auto op Maat is een samenwerking gestart met Stichting ALS op de weg. Deze bijzondere stichting helpt mensen met ALS die buiten de reguliere …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.