Welzorg Hoeksche Waard

Welzorg Hoeksche Waard: waar mobiliteit voorop staat

Mobiliteit is van groot belang om van je vrijheid te blijven genieten. Zeker wanneer de situatie om langdurige of permanente ondersteuning vraagt. Zoals bij een fysieke beperking. Deze zelfstandigheid en vrijheid willen we zo groot mogelijk maken. Dit doen we met hulpmiddelen, woning- en autoaanpassingen.

Jouw mobiliteitspartner in Hoeksche Waard

Wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt op het gebied van mobiliteit, helpt Welzorg Hoeksche Waard jou om alle mogelijkheden te verkennen. Dat doen we met een divers aanbod, geschikt voor in huis, maar ook voor buiten de deur. Van lopen, fietsen, sporten, rijden tot aan wonen. Zodat jij je gemakkelijker kunt bewegen én zelfstandig kunt zijn. Al meer dan 25 jaar zijn wij dé mobiliteitspartner voor mensen met een lichamelijke beperking, kinderen en senioren.

Ons team staat 24/7 voor je klaar om jou te helpen. Waarbij wij streven naar een oplossing op met én hoge kwaliteit. Niet voor niets beoordelen ruim 13.000 cliënten ons met een 8,7.

Kies je voor Welzorg? Dan krijg je toegang tot het unieke online klantenportaal ‘Mijn Welzorg’, waar je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens hebt. Kom je er even niet uit of heb je een specifieke vraag? Geen probleem. Onze klantenservice helpt je graag op weg.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

hulpmiddel adviesgesprek

Wmo-vergoedingen

Wil je aanspraak maken op een vergoeding? Bijvoorbeeld voor een hulpmiddel of een aangepaste auto? Neem contact op met de gemeente Hoeksche Waard.

Voorziening in natura voor hulpmiddelen
Bij deze vorm ontvang je een hulpmiddel in bruikleen van jouw gemeente. Sommige gemeenten vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Met dit budget kun je zelf een hulpmiddel of (woning/auto)aanpassing aanschaffen. Dit kan via Welzorg Shop. We begeleiden je bij het maken van de juiste keuze. Ook mogelijk zonder vergoeding. 

Voor autoaanpassingen
Een aangepaste auto nodig voor werk? Dan verloopt het contact via het UWV. Is het voor privé gebruik? Dan kan de gemeente je verder helpen.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland

Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. In ruim 150 gemeenten in Nederland zijn wij leverancier. Zo ook in Hoeksche Waard.

Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Hoeksche Waard

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.