Welzorg Gulpen-Wittem

Welzorg Gulpen-Wittem: van mobiliteit naar vrijheid

Vrijheid is ons grootste goed. In iedere situatie wil je te behouden. Ook wanneer je een langdurige of permanente lichamelijke beperking hebt. Welzorg helpt je dan verder. Met hulpmiddelen, maar ook met woning- en autoaanpassingen. Om jouw vrijheid te vergroten en zo goed mogelijk mee te doen in de maatschappij.

Jouw mobiliteitspartner in Gulpen-Wittem

Welzorg Gulpen-Wittem doet er alles aan om jouw volledige vrijheid te bieden door middel van mobiliteit. Dat kan voor buitenshuis, maar ook in huis. Bijvoorbeeld met een rolstoel, aangepaste fiets, aanpassing aan je woning of auto, maar ook met sport. Wij denken met je mee, zodat jij mee kunt doen. Dat doen we al meer dan 25 jaar voor mensen met een lichamelijke beperking, kinderen en senioren.

Je krijgt bij Welzorg te maken met een team vol vakmensen, die bovendien 24/7 voor je klaar staan. Met een oplossing op maat en klantgerichte benadering, helpen en adviseren wij je. Een gemiddelde beoordeling van een 8,7 door ruim 13.000 cliënten geeft de waardering al aan.

Kies je voor Welzorg als jouw (Wmo) partner? Dan krijg je toegang tot het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’. Hier heb je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens en plan je zelf afspraken in. Hierdoor behoud je zelf de regie. En kom je er even niet uit? Onze klantenservice helpt je graag op weg.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

hulpmiddel adviesgesprek

Bekende vergoedingen

Natuurlijk wil je aanspraak maken op een vergoeding om jouw hulpmiddel of aanpassing te financieren. Neem altijd eerst contact op met de gemeente. Wij zien regelmatig de onderstaande vergoedingen voorbij komen:

Voorziening in natura – Wmo
Dit betekent dat je het hulpmiddel leent van jouw gemeente. Zij kunnen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen. Bekijk eerst of jouw gemeente samen met Welzorg werkt.

Pgb (persoonsgebonden budget vanuit de Wmo)
Dit is een persoonlijk budget waarmee je zelf een hulpmiddel of aanpassing aanschaft. Dit kan ook via Welzorg Shop. Ook mogelijk zonder pgb.

UWV
Heb je een aanpassing of hulpmiddel nodig voor je werk of studie? Bijvoorbeeld voor een auto? Dan kun je beroep doen op het UWV.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland

Welzorg is leverancier van hulpmiddelen vanuit de Wmo in Gulpen-Wittem. Je kunt dus via de gemeente gebruik maken van onze producten en diensten. Daarnaast hebben wij een contract met ruim 150 andere gemeenten.

Weten welke gemeenten dit zijn? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Gulpen-Wittem

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.