Jouw mobiliteitspartner in Geldrop-Mierlo
Gaan en staan waar je wilt. Om dit te realiseren, verkent Welzorg Geldrop-Mierlo verkent voor jou alle mogelijkheden op het gebied van mobiliteit. Speciaal voor mensen die hier ondersteuning in kunnen gebruiken vanwege een permanente of langdurige lichamelijke beperking. Het gaat dan om mobiliteit voor in en buitenshuis. Hulp bij lopen, sporten, fietsen, rijden tot aan wonen. Al meer dan 25 jaar kun je bij Welzorg terecht.
En ieder jaar proberen we het beter te doen. Ruim 13.000 cliënten beoordelen onze dienstverlening zodoende met een 8,7. Een team vol met specialisten staan 24/7 voor je klaar. Kwaliteit, klantgerichtheid en snelheid zijn bekende pijlers.
Bovendien krijg je via het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’ inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Kom je er even niet uit of heb je een specifieke vraag? Geen probleem. Onze klantenservice helpt je graag op weg.
Mobiliteitsoplossingen
Mobiliteitshulpmiddel aanvragen
Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.
Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.
De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.
Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.
Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg
24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.
Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.
Klantbeoordeling 8,4
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.
Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.
Vergoedingen als Wmo en UWV
Financiele ondersteuning om een hulpmiddel of aanpassing mogelijk te maken. Daar kun je voor in aanmerking komen en dat verloopt via de gemeente. Welzorg ziet met regelmaat de onderstaande vergoedingen voorbijkomen.
Voorziening in natura (bruikleen)
Dit betekent dat je een hulpmiddel leent via de gemeente, verstrekt door Welzorg. Sommige gemeenten vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor.
Pgb (persoonsgebonden budget)
Dit is een budget vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning / gemeente waarmee je zelf een hulpmiddel aanschaft. Dit kan via Welzorg Shop. Ook mogelijk zonder vergoeding.
UWV
Heb je een aanpassing of hulpmiddel nodig om je werk te vervolgen? Dan kun je beroep doen op het UWV. Bijvoorbeeld voor een autoaanpassing.
Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!
Marja de Koning
Klant bij Welzorg
Wmo-contract met 150 gemeenten
Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. Daarom weten steeds meer gemeenten ons te vinden waarmee we de samenwerking aangaan. In Geldrop-Mierlo, maar ook in ruim 150 andere gemeenten in Nederland.
Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.
Nieuws uit de gemeente Geldrop-Mierlo
Nieuwe vestiging Welzorg Auto op Maat Zwolle opent haar deuren
Louwman divisie Care met Welzorg, RSR en Mango Mobility blinkt uit in Sociaal Ondernemerschap: nu bij 10% van best presterende bedrijven in Nederland
Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer
Veelgestelde vragen
-
Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.
Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.
Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.
-
Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.
Is er sprake van vandalisme?
Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.Kunt u door schade niet meer rijden?
Vul hier het formulier reparatieverzoek in. -
Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.
-
Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.
-
Gemeenten bieden in bepaalde situaties een vergoeding voor de aanschaf of lease van een auto, aanpassing of 45 km auto. Dit wordt door de gemeente aangeboden vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Of in het geval de auto, aanpassing of 45 km auto voor werk of studie betreft, vanuit het UWV. Soms is het ook mogelijk om een verogeidng te krijgen vanuit de de Wet langdurige zorg (Wlz-pgb). Ook dit verschilt per gemeente.
Helaas kan Welzorg hierin geen toezeggingen doen. We adviseren je contact op te nemen met het Wmo-loket van de gemeente waarin je woonachtig bent of het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor je verzorgen.