Jouw mobiliteitspartner in Dronten
Wanneer je ondersteuning in jouw mobiliteit nodig hebt, verkent Welzorg Dronten voor jou alle mogelijkheden. Bijvoorbeeld bij een fysieke beperking, bij de ondersteuning van jouw kind of juist bij het ouder worden. Alles zodat jij je gemakkelijker kunt bewegen én zoveel mogelijk zelfstandig kunt zijn. Dit doen wij al meer dan 25 jaar.
Ons team staat altijd voor je klaar: 24/7. Specialisten die opgeleid zijn met de nieuwste innovaties en jouw wens als geen ander weten door te vertalen. Niet voor niets beoordelen ruim 35.000 cliënten ons met een 8,5.
Kies je voor Welzorg? Dan krijg je toegang tot het unieke klantenportaal ‘Mijn Welzorg’. In dit digitale portaal heb je inzicht in jouw hulpmiddelen en kan je desgewenst een afspraak inplannen. Kom je er even niet uit of heb je een specifieke vraag? Onze klantenservice helpt je graag op weg.
Mobiliteitsoplossingen
Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg

24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Klantbeoordeling 8,5
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Vergoedingen vanuit de gemeente
Wil je aanspraak maken op een vergoeding om jouw hulpmiddel of aanpassing te financieren? Dien dan een verzoek in bij de gemeente. Je hebt vaak de volgende mogelijkheden:
Wmo – Voorziening in natura
Een duur woord voor ‘bruikleen’. Je leent het hulpmiddel van de gemeente. Hier kunnen zij een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen.
Wmo – Pgb (persoonsgebonden budget)
Dit is een persoonlijk toegewezen budget om zelf een hulpmiddel aan te schaffen. Je bent vaak vrij wat je koopt én bij wie je dit doet. Dit kan via Welzorg Shop. Ook mogelijk zonder vergoeding.
UWV / Autoaanpassing
Een hulpmiddel of aanpassing nodig voor je werk? Dan kun je vaak terecht bij het UWV. Bijvoorbeeld voor een autoaanpassing.

Die drive heb ik altijd al gehad
Mirjam de Jonge
Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland
Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. In ruim 150 gemeenten in Nederland zijn wij leverancier. Zo ook in Dronten.
Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws uit de gemeente Dronten

Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer

Scoot2Go, de nieuwe deelscootmobiel van Welzorg!

Nieuwe accu’s voor onze scootmobielen en elektrische rolstoelen
Veelgestelde vragen
-
Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.
Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.
Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.
-
Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.
Is er sprake van vandalisme?
Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.Kunt u door schade niet meer rijden?
Vul hier het formulier reparatieverzoek in. -
Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.
-
Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.
-
Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.