Wmo Dronten

Welzorg Wmo Dronten

Heb je langdurige of permanente ondersteuning nodig? Welzorg helpt je verder. Voor mensen met een fysieke beperking, voor kinderen en voor senioren. In iedere levensfase is mobiliteit essentieel voor jouw vrijheid. Dat verzorgen wij met Wmo-hulpmiddelen in Dronten. Van rolstoel, scootmobiel tot tillift en alles daar tussen in.

Wmo-hulpmiddelen Dronten

Met passie werken wij aan de mobiliteit voor mensen die langdurig of permanent ondersteuning nodig hebben. Voor mensen met een fysieke beperking. Jong en oud. Én we zijn Wmo-leverancier in Dronten. Je kan dus als inwoner gebruik maken van onze producten en diensten.

Heb je een vraag of hulp nodig? Onze vakmensen staan 24/7 voor je klaar. Specialisten die op de hoogte zijn van de laatste innovaties en graag een stap extra voor je zetten. Daarom beoordelen ruim 13.000 ons met een 8,7 voor onze dienstverlening. Je kunt vertrouwen op een snelle en betrouwbare service.

Binnen onze service is ook het online klantenportaal ‘Mijn Welzorg’ uniek, waarbij je inzicht hebt in jouw hulpmiddelen en gegevens. Laat je hier informeren over onze dienstverlening en met interessante berichten binnen jouw gemeente.

Wmo-hulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Hulpmiddelen vergoeding

Er bestaat de mogelijkheid om een vergoeding voor een hulpmiddel aan te vragen vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Je maakt hier aanspraak op door een verzoek in te dienen bij de gemeente. Na goedkeuring voor de ’individuele voorziening’, kun je kiezen uit:

Voorziening in natura
Je ontvangt het hulpmiddel in bruikleen van jouw gemeente. Zij kunnen daar een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen. Werkt Welzorg samen met jouw gemeente? Dan zorgt een Wmo-consulent dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Je kan ook het pgb aanvragen. Met dit budget kun je zelf een hulpmiddel aanschaffen. Dit kan ook via Welzorg Shop. Ook wanneer je geen pgb ontvangt. Uiteraard helpen wij je kiezen door middel van persoonlijk advies.

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo Dronten
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan overal weer naar toe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Wmo Dronten team van Welzorg

Welzorg team in Dronten

Met een team vol enthousiaste en deskundige mensen doen wij er alles aan om jouw wensen en verwachtingen tegemoet te komen. Dat doen we met adviseurs, monteurs, relatiemanagers en meer specialisten. Om kwaliteit en een persoonlijke benadering te realiseren kun je rekenen op:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is naast Dronten ook leverancier in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws en tips

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.