Welzorg Berg en Dal

Welzorg Berg en Dal: mobiliteitsoplossingen voor iedereen

Jouw vrijheid is essentieel. En goede mobiliteit speelt daarin een grote rol. Met name wanneer je door een fysieke beperking wel wat ondersteuning kunt gebruiken, in welke leeftijdsgroep dan ook. Welzorg helpt hierbij met een groot scala aan hulpmiddelen, aanpassingen aan jouw woning of auto. Zo vergroot je jouw vrijheid én kun je goed meedoen in de maatschappij.

Mobiliteit in Berg en Dal vanuit Welzorg

Welzorg Berg en Dal ondersteunt je in alle mogelijkheden van mobiliteit wanneer je langdurig of permanent ondersteuning nodig hebt. Voor alle leeftijden. En die ondersteuning bieden we op zo veel mogelijk vlakken. Bij lopen, bewegen, sporten, rijden tot aan wonen. Zodat jij de vrijheid ervaart die je verdient. Al meer dan 25 jaar zijn wij dé mobiliteitspartner door heel Nederland.

Met een team van ervaren specialisten die 24/7 voor je klaar staan, kun je vertrouwen op een goede en snelle service. Daarbij staat jouw hulpvraag altijd centraal. Ruim 13.000 cliënten beoordelen ons daarom met een 8,7.

Bovendien krijg je via het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’ inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Kom je er even niet uit of heb je een specifieke vraag? Onze klantenservice helpt je graag op weg.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg Wmo klantbeoordeling 8,5

Klantbeoordeling 8,5

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

hulpmiddel adviesgesprek

Vergoedingen zoals de Wmo en UWV

Wens je een vergoeding te ontvangen, bijvoorbeeld vanuit de Wmo, om jouw hulpmiddel te bekostigen? Neem contact op met de gemeente. Indien goedgekeurd, zien we bij Welzorg regelmatig deze vergoedingen:

Voorziening in natura (Wmo)
Hier leen je een hulpmiddel van jouw gemeente. Soms dien je hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor te betalen. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg, dan zorgen zij dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget, Wmo)
Indien goedgekeurd, heb je het recht om voor een pgb te kiezen. Met dit budget kun je zelf een hulpmiddel aanschaffen. Bijvoorbeeld via Welzorg Shop. Ook in dat geval kan je rekenen op persoonlijk advies.

UWV
Heb je een hulpmiddel of aanpassing nodig, om je werk of studie te kunnen vervolgen? Start dan je aanvraag bij het UWV.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancierscontract met ruim 150 gemeenten

Welzorg heeft jarenlange ervaring in het realiseren en leveren van mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. In ruim 150 gemeenten in Nederland zijn wij leverancier. Zo ook in Berg en Dal.

Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Berg en Dal

Welzorg Nieuws

Louwman divisie Care met Welzorg, RSR en Mango Mobility blinkt uit in Sociaal Ondernemerschap: nu bij 10% van best presterende bedrijven in Nederland

PERSINFORMATIE Den Haag, 23 april 2024 Op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is Koninklijke Louwman Group doorgegroeid naar Trede 3. Hierdoor behoort ook de Louwman …
Welzorg Nieuws

Opening gratis hulpmiddelenpool in Deventer

In de wijk Keizerslanden in Deventer kunnen bewoners nu gratis een driewielfiets of Scoot2Go deelscootmobiel lenen. Om naar de supermarkt te gaan, om vrienden of …
Scoot2Go Middelburg
Welzorg Nieuws

Scoot2Go, de nieuwe deelscootmobiel van Welzorg! 

Mobiliteit voor meer mensen mogelijk maken, dat is het doel van Scoot2Go. Vanaf deze week kunnen bewoners van twee wooncomplexen in Middelburg gebruik maken van …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Gemeenten bieden in bepaalde situaties een vergoeding voor de aanschaf of lease van een auto, aanpassing of 45 km auto. Dit wordt door de gemeente aangeboden vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Of in het geval de auto, aanpassing of 45 km auto voor werk of studie betreft, vanuit het UWV. Soms is het ook mogelijk om een verogeidng te krijgen vanuit de de Wet langdurige zorg (Wlz-pgb). Ook dit verschilt per gemeente.

    Helaas kan Welzorg hierin geen toezeggingen doen. We adviseren je contact op te nemen met het Wmo-loket van de gemeente waarin je woonachtig bent of het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor je verzorgen.