Welzorg Aalsmeer

Welzorg Aalsmeer: mobiliteit voor iedereen

Vrijheid is essentieel. En dat vind je onder andere in goede mobiliteit. Juist bij een fysieke beperking. Met een breed aanbod aan mobiliteitshulpmiddelen, woning- en autoaanpassingen kan Welzorg je hierbij helpen. Zodat jij weer de ruimte kan pakken en meedoet in de maatschappij.

Jouw mobiliteitspartner in Aalsmeer

Welzorg Aalsmeer helpt je om alle mogelijkheden rondom mobiliteit te verkennen wanneer je langdurige of permanente ondersteuning nodig hebt. Bijvoorbeeld door een fysieke beperking. Deze ondersteuning kun je in als buitenshuis toepassen. Hulp bij bewegen, rijden tot aan wonen.

Al meer dan 25 jaar zijn wij de partner voor mensen met een mobiliteitsbeperking om aan jouw zelfstandigheid te werken. Voor jong en oud. Dat doen we met een team vol specialisten die 24/7 voor je klaar staan.

Kwaliteit en een persoonlijke oplossing voor jou is waar Welzorg naar streeft. Daarom beoordelen ruim 13.000 cliënten ons met een 8,7. Heb je hulp of advies nodig? Neem dan gerust contact met ons op.

Liever de regie in eigen handen nemen? Dan krijg je via het online klantenportaal ‘Mijn Welzorg’ toegang tot diverse deuren. Zo kun je jouw hulpmiddelen en gegevens inzien én kun je zelf afspraken inplannen.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

hulpmiddel adviesgesprek

Vergoedingen voor hulpmiddelen

Wil je een verzoek indienen om aanspraak te maken op een vergoeding vanuit jouw gemeente? Dan spreken we over een Wmo-vergoeding (Wet maatschappelijke ondersteuning). Hiermee kan je jouw hulpmiddel (deels) financieren. Neem hiervoor contact op met de gemeente Aalsmeer. Voor hulpmiddelen zijn er doorgaans twee vergoedingsvormen.

Bruikleen (voorziening in natura)
Krijg je een vergoeding? Dan kun je  het hulpmiddel lenen van de gemeente. Je gebruikt bijvoorbeeld een rolstoel vanuit de gemeente. Zij kunnen daar een bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg? Dan kan Welzorg het hulpmiddel leveren.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Je hebt bij toewijzing van een individuele vergoeding wettelijk het recht om voor een pgb te kiezen. Met dit budget heb je de keuzevrijheid voor het soort en type hulpmiddel. Dit kan je ook via Welzorg Shop aanschaffen of leasen. De hoogte van een pgb hangt af van jouw situatie en verschilt per gemeente.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Wmo-contract met ruim 150 gemeenten in Nederland

Naast Aalsmeer is Welzorg Wmo-leverancier in ruim 150 andere gemeenten in Nederland. Door jarenlange ervaring in diverse mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen hopen we steeds meer gemeenten te kunnen bedienen.

Wil je weten van welke diensten en in welke gemeenten je gebruikt kunt maken van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in Aalsmeer en 150 andere gemeenten

Nieuws uit de gemeente Aalsmeer

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.