Jouw mobiliteitspartner in Aalsmeer
Kies voor Welzorg
Met een team van ervaren adviseurs en monteurs staan wij dagelijks voor je klaar. We helpen je graag aan het juiste hulpmiddel. Niet voor niets scoren wij in de regio een 8,7 op klanttevredenheid. Samen maken we mobiliteit en zelfstandigheid weer mogelijk!
- Goed opgeleide en deskundige adviseurs en monteurs
- Persoonlijk advies op maat
- Mijn Welzorg app
- Gratis rijlessen
Mobiliteitsoplossingen
Valpreventie

Vallen is een van de meest voorkomende oorzaken van verwondingen bij ouderen. Valongelukken gebeuren vaak in eigen huis. Om de risico’s te verkleinen kunt u maatregelen nemen. Denk aan een antislip trap of handige wandsteunen. Bij Welzorg helpen we je graag met advies, installatie en onderhoud.
Je kunt de veiligheid en zelfredzaamheid in huis verbeteren. Wij denken graag met je mee in een vrijblijvend adviesgesprek. Daarnaast vergoedt de zorgverzekeraar vanuit het basispakket een valrisicotest of valanalyse bij de huisarts.
Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Houd de regie met Mijn Welzorg
In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.
Daarom Welzorg

24/7 bereikbaar
Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

Deskundig advies
Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Klantbeoordeling 8,4
Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Mijn Welzorg
Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Vergoedingen voor hulpmiddelen
Wil je een verzoek indienen om aanspraak te maken op een vergoeding vanuit jouw gemeente? Dan spreken we over een Wmo-vergoeding (Wet maatschappelijke ondersteuning). Hiermee kan je jouw hulpmiddel (deels) financieren. Neem hiervoor contact op met de gemeente Aalsmeer. Voor hulpmiddelen zijn er doorgaans twee vergoedingsvormen.
Bruikleen (voorziening in natura)
Krijg je een vergoeding? Dan kun je het hulpmiddel lenen van de gemeente. Je gebruikt bijvoorbeeld een rolstoel vanuit de gemeente. Zij kunnen daar een bijdrage van maximaal €21 per maand voor vragen. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg? Dan kan Welzorg het hulpmiddel leveren.
Pgb (persoonsgebonden budget)
Je hebt bij toewijzing van een individuele vergoeding wettelijk het recht om voor een pgb te kiezen. Met dit budget heb je de keuzevrijheid voor het soort en type hulpmiddel. Dit kan je ook via Welzorg Shop aanschaffen of leasen. De hoogte van een pgb hangt af van jouw situatie en verschilt per gemeente.

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!
Marja de Koning
Klant bij Welzorg
Wmo-contract met ruim 150 gemeenten in Nederland
Naast Aalsmeer is Welzorg Wmo-leverancier in ruim 150 andere gemeenten in Nederland. Door jarenlange ervaring in diverse mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen hopen we steeds meer gemeenten te kunnen bedienen.
Wil je weten van welke diensten en in welke gemeenten je gebruikt kunt maken van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws uit de gemeente Aalsmeer

De Zonnebloemauto stopt, maar een rolstoelauto huren blijft mogelijk met Welzorg Go

Uitnodiging: Gratis webinar ‘Starten met Uniek Sporten Uitleen’

Zwolle enthousiast over Share2Go
Veelgestelde vragen
-
Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.
Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.
Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.
-
Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.
Is er sprake van vandalisme?
Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.Kunt u door schade niet meer rijden?
Vul hier het formulier reparatieverzoek in. -
Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.
-
Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een drempelhulp of deurverbreding, tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.
-
Gemeenten bieden in bepaalde situaties een vergoeding voor de aanschaf of lease van een auto, aanpassing of 45 km auto. Dit wordt door de gemeente aangeboden vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Of in het geval de auto, aanpassing of 45 km auto voor werk of studie betreft, vanuit het UWV. Soms is het ook mogelijk om een vergoeding te krijgen vanuit de de Wet langdurige zorg (Wlz-pgb). Ook dit verschilt per gemeente.
Helaas kan Welzorg hierin geen toezeggingen doen. We adviseren je contact op te nemen met het Wmo-loket van de gemeente waarin je woonachtig bent of het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor je verzorgen.