Populaire onderwerpen

Meestgestelde vragen

  • Wanneer krijg ik mijn hulpmiddel?

    Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?

    Controleer altijd eerst of er takjes of iets anders onder uw hulpmiddel vastzit wat het geluid veroorzaakt. Is dat niet het geval, dan kunt u het volgende doen:

    1. Controleer of er ergens een schroef of boutje los zit. Als iemand bijvoorbeeld recent de wielen van uw hulpmiddel heeft aangepast, kan het zijn dat een van de bouten niet helemaal goed is aangedraaid. Mocht dit het geval zijn, kijk dan of u de bout zelf kunt (laten) vastdraaien.
    2. Breng wat smeerolie aan op de bewegende delen. Als deze stroef zijn, kunnen ze ook geluid maken.
      Blijft het probleem bestaan, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
  • Mijn hulpmiddel heeft een lekke band en ik kan het zelf niet oplossen?

    U kunt daarvoor contact opnemen met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Wat moet ik doen als ik spraak of gehoor gehinderd ben?

    Tijdens onze openingstijden van de klantenservice (maandag tot en met vrijdag van 7.30 – 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 – 18.00 uur) adviseren wij u ons contactformulier in te vullen. Vermeld in het veld “vraag/opmerking” dat u graag een storing wilt melden en dat u spraak of gehoor gehinderd bent.

    Buiten deze tijden kunt u ons SMS’en of e-mailen:

    1. Stuur een SMS met uw gegevens naar 06-42500132. Dit telefoonnummer wordt alleen gebruikt voor sms-berichten.
    2. Uw e-mail met uw naam en adres kunt u versturen naar centrale@vhd.nl. Vul als onderwerp: Welzorgmelding in.

     

  • Ik heb een hulpmiddel aangevraagd. Wat is de status?

    Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

Nog vragen voor de Klantenservice?

Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07:30 - 19:00 uur en op zaterdag van 09:00 - 18:00 uur.

Bent u ontevreden over onze service? Wij lossen het graag op. Meld uw klacht

Vragen over auto- of woningaanpassingen?

Neem contact op met Auto op Maat

Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Wilt u een aangepaste auto leasen? Of een dagje eropuit met de Zonnebloemauto. Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen.

Neem contact op met Woning op Maat

Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Wij helpen u ook met het regelen van de vergoedingen.