Wielen

  • Waarom moet ik regelmatig mijn banden controleren?

    Voor een goede werking van uw elektrische hulpmiddel is het belangrijk dat de banden niet te hard of te zacht zijn. Banden die niet de juiste spanning hebben, slijten eerder en zijn sneller lek. Controleer daarom minimaal 1 keer per 4 weken de bandenspanning. Kijk ook of de banden beschadigd zijn of versleten. Verwissel zo nodig de banden (of laat dit doen bij een fietsenmaker). Kunt u de banden niet zelf (laten) verwisselen, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Ik heb een zachte band. Wat moet ik doen?

    U bent zelf verantwoordelijk voor het oppompen van uw banden. Dit kan met een fietspomp met een autoventiel, maar u kunt ook naar de fietsenmaker of een benzinepomp gaan. Zorg voor de juiste bandenspanning. Deze vindt u ook terug in de gebruiksaanwijzing of op de band zelf. Heeft u een lekke band en kunt u het zelf niet oplossen? Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Is er een spaak los of heeft u een slag in het wiel?

    Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

     

  • Doen uw zwenkwielen het niet goed?

    Controleer of er vuil, zoals haren, draadjes, en modder aan de wielen zit. Hierdoor kunnen de wielen vastlopen. Is dit niet het geval, of lost het verwijderen van het vuil het probleem niet op? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Mijn hulpmiddel heeft een lekke band en ik kan het zelf niet oplossen?

    U kunt daarvoor contact opnemen met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Mijn hulpmiddel heeft een lekke band en ik kan het zelf niet oplossen?

    Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Doen uw zwenkwielen het niet goed?

    Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Ik heb een zachte band. Wat moet ik doen?

    U bent zelf verantwoordelijk voor het oppompen van uw banden. Dit kan met een fietspomp met een autoventiel, maar u kunt ook naar de fietsenmaker of een benzinepomp gaan. Zorg voor de juiste bandenspanning. Deze vindt u ook terug in de gebruiksaanwijzing of op de band zelf. Heeft u een lekke band en kunt u het zelf niet oplossen? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.

  • Waarom moet ik regelmatig mijn banden controleren?

    Voor een goede werking van uw elektrische hulpmiddel is het belangrijk dat de banden niet te hard of te zacht zijn. Banden die niet de juiste spanning hebben, slijten eerder en zijn sneller lek. Controleer daarom minimaal 1 keer per 4 weken de bandenspanning. Kijk ook of de banden beschadigd zijn of versleten. Verwissel zo nodig de banden (of laat dit doen bij een fietsenmaker). Kunt u de banden niet zelf (laten) verwisselen, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie. Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.