Welzorg Flex

  • Wat zijn de tarieven voor het huren van een mobiliteitshulpmiddel?

    Via Welzorg Flex heb je de mogelijkheid om 3 soorten mobiliteitshulpmiddelen te huren. Je huurt al vanaf één maand.

     

    • 3-wiel scootmobiel: €199,- per maand
    • 4-wiel scootmobiel: €209,- per maand
    • Elektrische driewielfiets: €289,- per maand

     

    Bij het afsluiten van een Welzorg Flex abonnement betaal je eenmalig de volgende kosten:

     

    • Bezorg-, instructie- en ophaalkosten: €149,- (eenmalig)
    • Borg: €250,- (eenmalig en teruggestort na afloop bij normaal gebruik)
  • Wat zijn de voorwaarden van een Flex abonnement?

    In het kort hanteert Welzorg een aantal voorwaarden om een scootmobiel of driewielfiets te huren:

     

    • Er geldt een minimale leeftijd van 18 jaar;
    • Je moet woonachtig zijn in Nederland. Wij leveren echter niet op de Waddeneilanden.
    • Je moet in bezit zijn van een Nederlandse bankrekening;
    • Wij voeren een kredietcheck uit, om te kijken of je de kosten van het abonnement zonder problemen kunt betalen;
    • Je moet beschikken over een overdekte stalling met stroomvoorziening (b.v. een schuur, een carport, of in de gang van de woning). In de tuin met enkel een hoes is helaas niet toegestaan;
    • De minimale huurperiode is één maand. Daarna heb je een opzegtermijn van slechts 2 weken.

     

    Wil je de volledige voorwaarden van Welzorg Flex bekijken? Deze kun je vinden in onze algemene voorwaarden.

  • Kan ik huren als mijn toekomstige Wmo scootmobiel of fiets niet via Welzorg wordt geleverd?

    Ja, dat kan. Ongeacht welke leverancier jouw toekomstige scootmobiel of fiets vanuit de Wmo levert, kun je ter overbrugging een Welzorg Flex abonnement afsluiten.

  • Kan ik een scootmobiel of driewielfiets huren om mijn Wmo / pgb aanvraag te overbruggen?

    Ja, dit is mogelijk. Met Welzorg Flex huur je een scootmobiel of driewielfiets vanaf één maand. Na de eerste maand heb je slechts een opzegtermijn van 2 weken. Zo kun je eenvoudig opzeggen, zodra je weet wanneer je Wmo-scootmobiel afgeleverd wordt.

  • Heb ik keuze uit verschillende modellen scootmobielen bij Welzorg Flex?

    Je hebt de keuze uit de categorie 3- of 4-wielscootmobielen. Binnen deze categorieen heb je geen keuze tussen specifieke merken en modellen. Beide scootmobielen hebben een maximum snelheid van 15 km/h. Ook zijn alle scootmobielen uitgerust met een spiegel en stokhouder.

  • Geldt er een maximaal gebruiksgewicht voor het huren van een mobiliteitshulpmiddel?

    Ja, er geldt een maximaal gebruikersgewicht:

     

    • Voor de scootmobielen: maximaal 150 kg
    • Voor de driewielfiets: maximaal 140 kg
  • Wat is het opzegtermijn van een Flex abonnement?

    De minimale huurperiode is één maand. Daarna kun je 2-wekelijks opzeggen. Je hebt dus een opzegtermijn van 2 weken na 1 maand huren.

  • Wat voor model driewielfiets krijg ik?

    Je ontvangt een Van Raam Easy Rider Basic met elektrische trapondersteuning. De Easy Rider is een zitdriewielfiets voor volwassenen die erg wendbaar is en een kleine draaicirkel heeft. De fiets heeft een sportieve uitstraling en door het unieke frame is er een lage instap en ligt het zwaartepunt lager. De afmetingen zijn dusdanig, dat de fiets door een normale deur past.

  • Ben ik verzekerd met dit abonnement?

    Ja, als je Welzorg Flex afsluit ben je verzekerd. De verzekering, en het bedrag daarvan, zijn inbegrepen bij het vaste bedrag per maand wat je betaalt. Heb je schade of een reparatie nodig? Bel dan onze klantenservice, zij plannen vervolgens in dat er iemand bij je langskomt.

  • Wat moet ik doen als ik schade rijd?

    Als je schade rijdt dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met Welzorg. Binnen Welzorg Flex geldt een eigen risico van €150 per schadegebeurtenis. Is het schadebedrag hoger dan het eigen risico, dan betaal je het bedrag van het eigen risico, dus €150. Is het schadebedrag kleiner den het eigen risico, dan betaal je het bedrag van de schade. Zorg er dat je een schadeformulier invult en dat dit formulier binnen 48 uur verstrekt is aan Welzorg. Zo kunnen wij, samen met jou, de schade afhandelen.

  • Wat moet ik doen bij diefstal van het mobiliteitshulpmiddel?

    Bij diefstal van de scootmobiel of driewielfiets is het belangrijk dat je een aantal stappen onderneemt. Zorg er ten eerste voor dat je zo snel mogelijk contact met Welzorg opneemt. Doe daarnaast ook altijd aangifte bij de politie. Bij diefstal geldt er ook een eigen risico. Dit eigen risico bedraagt €150.

  • Wanneer wordt de scootmobiel of driewielfiets geleverd?

    Als je je aanvraag hebt ingediend, we de benodigde gegevens van je hebben ontvangen en als wij het contract ondertekend hebben ontvangen dan leveren we de scootmobiel of driewielfiets binnen 5 werkdagen bij je thuis af. We bellen altijd van te voren om de definitieve leverdatum met je af te spreken. Het kan echter zo zijn dat, wegens het succes van Welzorg Flex, de levering  soms iets langer duurt dan 5 dagen. Mocht dit bij jou het geval zijn, dan brengen we je altijd telefonisch op de hoogte.

  • Wanneer en waar moet ik de scootmobiel of driewielfiets inleveren als ik mijn abonnement heb opgezegd?

    Als je je Flex abonnement wilt opzeggen dan dien je dit 14 dagen voor de gewenste beëindigingsdatum te doen. Je hebt namelijk een opzegtermijn van twee weken. Dit kan door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Welzorg of door te mailen naar flex@welzorg.nl. Er wordt vervolgens een afspraak met je ingepland om de scootmobiel of driewielfiets bij je op te halen, zo snel mogelijk na beëindiging van het abonnement. Indien de ophaaldag later is dan de einddatum van het abonnement, betaal je hier geen extra kosten voor.

  • Als ik via de Wmo een mobiliteitshulpmiddel aanvraag betaal ik veel minder per maand, hoe kan dat?

    Als je een scootmobiel of driewielfiets via de Wmo ontvangt, betaal je een eigen bijdrage. Met deze eigen bijdrage betaal je zelf een deel van de kosten voor de zorg die je nodig hebt. De rest van de kosten worden vergoed door de Wmo / gemeente, zoals de kosten voor gebruik, service, reparatie, pechhulp en onderhoud. Deze kosten worden door jouw gemeente betaald. Dit is de reden dat het bedrag voor een scootmobiel of driewielfiets uit de Wmo minder is dan het bedrag wat u per maand betaalt voor Welzorg Flex.

  • Waar kan ik terecht voor service of reparatie van mijn Flex mobiliteitshulpmiddel?

    Wanneer je een servicevraag hebt, reparatie of onderhoud nodig hebt voor jouw Welzorg Flex mobiliteitshulpmiddel, dan staan onze collega’s voor je klaar. De scootmobiel is dankzij het ingebouwde TiM-kastje op afstand uit te lezen. Is het probleem telefonisch niet op te lossen, dan sturen wij zo snel mogelijk een monteur naar je toe. Bel naar 088 – 0016 700 of mail naar flex@welzorg.nl.