Scoot2Go

  • Waarom doet Gemeente Middelburg deze test?

    Met een deelscootmobiel wil gemeente Middelburg mobiliteit voor meer mensen mogelijk maken en scootmobielen duurzamer gebruiken. Met deze test wil gemeente Middelburg ervaring opdoen hoe een deelscootmobiel bevalt. De test loopt tot en met 31 december 2024. Vóór 31 december 2024 wordt er besloten of de testfase afgerond kan worden en of een structurele oplossing nodig is.

  • Wat voor scootmobiel kan ik dan gebruiken?

    De deelscootmobiel die je tijdens de test kunt gebruiken is de Solo 3. Dit is een luxe 3 wiel scootmobiel die ook wel ‘de Rolls-Royce ’ onder de scootmobielen wordt genoemd. Dat komt door het extra hoge comfortniveau van deze scootmobiel dankzij een speciaal veersysteem. Alle deelnemers krijgen een gratis rij instructie.

  • Waar komen de deelscootmobielen te staan?

    We plaatsen de deelscootmobielen in het atrium van De Haagbeuk, op dezelfde plek waar nu ook de andere scootmobielen staan.

  • Ik heb een scootmobiel waarvoor ik een eigen Wmo-bijdrage betaal, wat gebeurt daarmee?

    Jouw eigen scootmobiel slaan we tijdelijk voor je op en na afloop van de test krijgt je je eigen scootmobiel weer terug. De afschrijving van je maandelijkse Wmo-bijdrage blijft gedurende uw deelname doorlopen maar stort de gemeente Middelburg aan je terug. Zo voorkomen we dat je na de test een nieuwe automatische incasso moet instellen.

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname?

    Nee, deelname en gebruik van de deelscootmobielen is gratis. Als je een scootmobiel via de Wmo hebt slaan we deze tijdelijk voor je op. De afschrijving van je maandelijkse Wmo-bijdrage blijft gedurende je deelname doorlopen maar stort de gemeente Middelburg terug. Zo voorkomen we dat je na de test een nieuwe automatische incasso moet instellen.

     

  • Hoe weet ik dat ik na de test mijn eigen scootmobiel weer terugkrijg?

    Je scootmobiel wordt voorzien van een naamsticker en wordt persoonlijk voor je opgeslagen door de gemeente Middelburg. De scootmobiel houden we dus voor je gereserveerd.

  • Hoe kan ik een deelscootmobiel reserveren?

    Als je de deelscootmobiel wilt gebruiken, kan je bellen naar 088-2358050. Dit is het telefoonnummer van de Gemeentelijke Vervoercentrale Zeeland, dagelijks bereikbaar tussen 07:00 – 23:00 uur.

    Je hoeft niet te wachten met reserveren tot de dag van gebruik zelf, je kunt ook alvast reserveringen maken in de toekomst.

  • Hoe neem ik de scootmobiel in gebruik?

    1. Haal de oplaadkabel uit de scootmobiel

     

    2. Scan je Scoot2G- sleutelhanger

     

    3. En je kunt rijden!

  • Ik heb nog nooit op een scootmobiel gereden, is dat een probleem?

    Nee, het is geen enkel probleem als je nog nooit op een scootmobiel gereden hebt. Alle gebruikers krijgen een gratis rij-instructie zodat zij makkelijk uit de voeten kunnen met de scootmobiel.

  • Waar staat de deelscootmobiel precies?

    De deelscootmobiel staat in de parkeergarage van Hof van Buren, op dezelfde plek waar ook de andere scootmobielen van bewoners staan. De plek van de scootmobiel is herkenbaar aan het Scoot2Go-parkeerbordje aan de wand.

  • Hoe kan ik een deelscootmobiel reserveren?

    Als je de deelscootmobiel wil gebruiken, kan je deze op twee manieren van tevoren reserveren:

     

    1. Via een app op je mobiele telefoon. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

     

    2. Door te bellen naar 088-2358050. Dit is het telefoonnummer van de Gemeentelijke Vervoercentrale Zeeland, dagelijks bereikbaar tussen 07:00 – 23:00 uur.

     

    Voor beide manieren van reserveren hoef je niet te wachten met reserveren tot de dag van gebruik zelf, je kunt ook alvast reserveringen maken in de toekomst.

  • Hoe neem ik de scootmobiel in gebruik?

    1. Haal de oplaadkabel uit de scootmobiel

     

    2. Ontgrendel de scootmobiel met de Scoot2Go app op je mobiele telefoon

     

    3. En je kunt rijden!

  • Heb je een smartphone nodig om de scootmobiel te gebruiken?

    De scootmobiel die nu in Hof van Buren staat wordt in gebruik genomen via een gratis app die je installeert op je smart phone. Heb je geen smartphone? Meld je bij interesse dan toch aan. De mogelijkheid bestaat dat we de scootmobiel kunnen voorzien van een paslezer. U ontvangt dan een gratis leenpas waarmee u de scootmobiel kunt gebruiken.

  • Hoeveel scootmobielen zijn er beschikbaar?

    Nu staat er 1 deelscootmobiel in de parkeergarage van Hof van Buren. Afhankelijk van het aantal gebruikers en het gebruik kunnen er snel meer worden geplaatst.

  • Hoe kan ik een scootmobiel of driewielfiets reserveren?

    Reserveer door te bellen met Wijkmob op 06-11478714 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 17:00 uur). U kunt reserveren in tijdsblokken van 1 uur, met een maximum van een dag (tussen 9.00u – 17.00u)

     

    Indien u moeite heeft om op de locatie van de pool te komen kunt u dat bij de reservering aangeven. U wordt dan opgehaald van huis door de wijkconciërge van Buur&Zo. En ook weer thuis gebracht. Dit heet de haal- en brengservice.

     

    TIP: U hoeft niet te wachten met reserveren tot de dag van gebruik zelf, u kunt ook alvast reserveringen maken in de toekomst.

  • Ik heb geen ervaring met het rijden op een scootmobiel of driewielfiets, is dat een probleem?

    Nee, het is geen probleem als je nog nooit op een scootmobiel of driewielfiets gereden hebt. Alle gebruikers krijgen een gratis rijvaardigheidsles. Dit is onderdeel van de beoordeling voor toegang tot de mobiliteitspool.

  • Hoe neem ik een scootmobiel in gebruik?

    1. Reserveer van te voren door te bellen naar Wijkmob 06 114 78 714 (ma t/m vrij 9:00 – 17:00 uur)

     

    2. Verwijder de oplaadkabel en scan je persoonlijk leenpas

     

    3. Draai de sleutel en ga lekker op pad!

  • Hoe leen ik een driewielfiets?

    1. Reserveer van te voren door te bellen naar Wijkmob 06 114 78 714 (ma t/m vrij 9:00 – 17:00 uur)

     

    2. Voor de driewielfiets heeft u een sleutel nodig. Deze kunt u bij elk gebruik ophalen bij Circulus (Karel de Grootelaan 2) waar ook de fietsen staan.

     

    3. De sleutel van de driewielfiets levert u na afloop weer in bij Circulus.

  • Hoe kan ik mij als gebruiker aanmelden?

    1. Aanmelden als gebruiker kan op 3 manieren:

    Bel met Wijkmob Keizerslanden Deventer op 06-11478714 (ma t/m vrij 9:00 – 17:00 uur)

    – Via een inschrijfformulier die u bij de receptie van Ludgerus kunt krijgen (Karel de Grootelaan 1)

    – Via het formulier op deze website

    2. Na de aanmelding ontvangt u bezoek van een medewerker van Buur&Zo om de werkwijze door te nemen

    3. Voordat u gebruik maakt van een hulpmiddel krijgt u grats rijles op het hulpmiddel wat u graag wilt gebruiken (driewielfiets of scootmobiel). Voor extra rijlessen kunt u ook bij ons terecht bij, meldt dit dan via het centrale telefoonnummer 06-11478714

    4. U tekent daarna éénmalig een overeenkomst waarin staat dat u zich houdt aan de huisregels

    5. Voor het gebruik van de driewielfiets heeft u een sleutel of leenpasje nodig. De sleutel is voor de driewielfiets en deze ontvangt u nadat u een reservering heeft gemaakt. Voor het gebruik van een scootmobiel krijgt u een persoonlijke leenpas die u niet steeds hoeft in te leveren maar mag behouden.

  • Wie kunnen gebruikmaken van de scootmobielen en driewielfietsen?

    1. Iedereen in de wijk Keizerslanden in Deventer kan zich aanmelden om deel te nemen aan de hulpmiddelenpool. Dit zijn inwoners met een postcode tussen 7415AL t/m 7515CM.

    2. Na aanmelding neemt een medewerker van Buur&Zo contact op of de hulpmiddelenpool het beste bij uw situatie past of dat er andere oplossingen beter voor u zijn.

    3. Indien u zelf in bezit bent van een scootmobiel of driewielfiets, deze wilt inleveren en u wilt graag gebruik maken van de pool gaat dat in overleg met het Voor Elkaar Team van de gemeente.

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname?

    Nee, deelname aan de hulpmiddelenpool en het gebruik van de scootmobielen en driewielfietsen is helemaal gratis.

  • Wat voor soort scootmobiel kan ik gebruiken?

    De deelscootmobiel die u kunt lenen is de Pride Luna Victory E. Dit is een comfortabele 3 wiel scootmobiel met optimale wendbaarheid en comfort. De Luna Victory E is een robuuste, comfortabele toer-scootmobiel met een uitstekende vering. Alle deelnemers krijgen een gratis rij instructie.

     

    Elke gebruiker krijgt een persoonlijke leenpas. U kunt de scootmobiel eenvoudig aan- en uitzetten door u pas langs de scootmobiel te halen.

  • Wat voor soort driewielfiets kan ik gebruiken?

    De driewielfiets die u kunt lenen is de Van Raam Maxi. De trendy vormgegeven Maxi driewieler voor volwassenen zorgt voor stabiliteit en creëert daarmee een gevoel van veiligheid tijdens het fietsen. Je kunt eenvoudig opstappen en makkelijk fietsen met deze licht lopende driewielfiets. Heb je geen ervaring met het fietsen op een driewielfiets? Geen probleem, alle gebruikers krijgen een gratis rij instructie.

  • Hoe leen ik een scootmobiel?

    1. Reserveer van te voren door te bellen naar Wijkmob 06 114 78 714 (ma t/m vrij 9:00 – 17:00 uur)

     

    2. Ga naar de scootmobiel en haal de laadkabel los

     

    3. Draai de sleutel (deze zit vast in het contact) en start de scootmobiel met je pasje

     

    Klaar? Zet de scootmobiel uit met alleen de sleutel en sluit de laadkabel aan

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname?

    Nee, deelname en gebruik van de deelscootmobielen is gratis.

  • Waar komen de deelscootmobielen te staan?

    Op basis van het aantal aanmeldingen bepalen we de exacte parkeerplek van de deelscootmobiel(en). Deze plek is straks herkenbaar aan Scoot2Go-parkeerbordjes.

  • Kunnen naast scootmobielen ook andere hulpmiddelen worden gedeeld?

    Ja, naast scootmobielen kunnen ook (driewiel)fietsen en andere hulpmiddelen via Scoot2Go worden gedeeld.

  • Hoe kunnen scootmobielen worden gereserveerd?

    Het is mogelijk om scootmobielen op verschillende manieren te reserveren:

    – Via een lokale beheerder van een instelling of gemeente

    – Via een smartphone app

    – Via een website voor poolgebruikers

    – Via een Scoot2Go-reserveringsnummer

    – Via een planningsterminal op de poollocatie.

    Het is ook mogelijk om de hulpmiddelen zonder reservering in een pool aan te bieden.

  • Hoe kunnen scootmobielen in gebruik worden genomen?

    Scootmobielen kunnen eenvoudig in gebruik worden genomen via een persoonlijke sleutelhanger, pasje of smartphone app.

  • Heb je een smartphone nodig om Scoot2Go te gebruiken?

    Nee, de gebruiker kan de scootmobiel – naast een app – ook in gebruik nemen met een sleutelhanger of pasje.

  • Hoe is service & support geregeld?

    We bieden gebruikers 24/7 Scoot2Go gebruikerssupport. Problemen kunnen op afstand direct worden verholpen of – indien een gebruiker onderweg is gestrand – kan 24-uurs Pechhulp worden geboden (de gebruiker wordt thuisgebracht).

  • Helpt Scoot2Go bij implementatie?

    Absoluut. We ondersteunen pools bij livegang met communicatie, het inrichten van de poollocatie (informatie-bordjes, belijning, monteren laders etc) en informatiedagen.

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname aan de mobiliteitspool?

    Nee, deelname aan de mobiliteitspool en het gebruik van de scootmobielen en driewielfietsen is helemaal gratis.

  • Ik heb geen ervaring met het rijden..

    Nee, het is geen probleem als je nog nooit op een scootmobiel of driewielfiets gereden hebt. Alle gebruikers krijgen een gratis rij-instructie en een rijvaardigheidstest. Dit is onderdeel van de beoordeling voor toegang tot de mobiliteitspool. Zo kunnen zij makkelijk gebruik maken van de scootmobiel of driewielfiets.  

  • Hoe kan ik een scootmobiel of driewielfiets reserveren?

    Reserveer door te bellen met de poolbeheerder (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur) via telefoonnummer 0570-679628. Indien je moeite hebt om op de locatie van het uitleenlocatie te komen, dan kun je dat bij de reservering aangeven. De scootmobiel of driewielfiets wordt dan bij je thuis afgeleverd door medewerkers van Konnected. Je moet dan wel minimaal 24 uur van tevoren reserveren.  U mag de scootmobiel of driewielfiets op alle dagen voor maximaal 1 dag reserveren. Als u gebruik maakt van de breng- en haalservice kan het voorkomen dat de scootmobiel of driewielfiets de dag van te voren al wordt gebracht en de dag erna wordt opgehaald.  Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat u de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij u gebracht en maandagochtend weer opgehaald.  Maak deze reservering altijd vóór het weekend. In het weekend is de poolbeheerder niet bereikbaar. 

     

    TIP: Je hoeft niet te wachten met reserveren tot de dag van gebruik zelf, je kunt ook alvast reserveringen maken in de toekomst.  

  • Wat voor scootmobiel kan ik gebruiken?

    De deelscootmobiel die je kunt lenen is de Pride Luna Victory Z2. Dit is een 3 wiel scootmobiel met optimale wendbaarheid en comfort. De Luna Victory Z2 is een robuuste scootmobiel met een goede vering. 

  • Wat voor soort driewielfiets kan ik gebruiken?

    De driewielfiets die je kunt lenen is de Van Raam Easy Rider. De trendy vormgegeven Easy Rider driewieler voor volwassenen zorgt voor stabiliteit en creëert daarmee een gevoel van veiligheid tijdens het fietsen. Je kunt eenvoudig opstappen en makkelijk fietsen met deze licht lopende driewielfiets. Heb je geen ervaring met het fietsen op een driewielfiets? Geen probleem, alle gebruikers krijgen een gratis rijvaardigheidsles. 

     

    Reserveer van te voren door te bellen naar de 0570-679628 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur). De driewielfiets wordt altijd naar jou toegebracht. De sleutel van de fiets wordt bij de aflevering meegegeven. Wanneer de breng- en haalservice de fiets weer ophaalt lever je deze sleutel weer in. 

     

    Let op: het kan voorkomen dat de driewielfiets de dag van te voren al wordt gebracht en de dag erna wordt opgehaald.  Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat u de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij u gebracht en maandagochtend weer opgehaald.  

  • Hoe leen ik de driewielfiets?

    Reserveer van te voren door te bellen naar de 0570-679628 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur). De driewielfiets wordt altijd naar jou toegebracht. De sleutel van de fiets wordt bij de aflevering meegegeven. Als de breng- en haalservice de fiets weer ophaalt lever je deze sleutel weer in.

  • Hoe leen ik een scootmobiel?

    Reserveer van te voren door te bellen naar 0570-679628 (bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00 – 16:30 uur). Indien je gebruik wilt maken van de haal- en brengservice omdat je zelf niet naar het uitleenpunt kunt komen, dan moet je in ieder geval 24 uur van tevoren reserveren.

     

    Ga naar het uitleenpunt waar de door jou gereserveerde scootmobiel staat en haal de laadkabel los van de scootmobiel die je gereserveerd hebt. Je kunt de scootmobiel die je gereserveerd hebt herkennen door het WZ-nummer van de scootmobiel van jouw reservering te vergelijken met het WZ-nummer op de scootmobiel. Het WZ-nummer van de scootmobiel vind je op de sticker aan de rechterachterzijde van de scootmobiel.

     

    Je ontvangt wanneer je toegang krijgt tot de mobiliteitspool een persoonlijke tag van de poolbeheerder. Je kunt met deze persoonlijke tag de scootmobiel eenvoudig aan- en uitzetten door je tag tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker.  

     

    Klaar? Zet de scootmobiel uit door je tag tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker. Sluit vervolgens de laadkabel aan. 

  • Hoe neem ik een gereserveerde scootmobiel in gebruik?

    Ga naar de uitleenlocatie waar de door jou gereserveerde scootmobiel staat. Haal vervolgens de laadkabel los van de scootmobiel die je gereserveerd hebt. Je kunt de scootmobiel die je gereserveerd hebt herkennen door het WZ-nummer van de scootmobiel van jouw reservering te vergelijken met het WZ-nummer op de scootmobiel. Het WZ-nummer van de scootmobiel vind je op de sticker aan de rechterachterzijde van de scootmobiel. 

     

    Je hebt toen je toegang kreeg tot de mobiliteitspool een persoonlijke tag ontvangen van de poolbeheerder samen met de welkomstbrief. Je kunt met deze persoonlijke tag de scootmobiel eenvoudig aan- en uitzetten door je tag  tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker. 

     

    Klaar? Zet de scootmobiel uit door je tag  tegen de daarvoor bestemde plek op de scootmobiel te houden. Deze plek wordt aangegeven met een sticker. Vergeet niet daarna de laadkabel aan te sluiten 

  • Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

    Je kunt jouw klacht via dit formulier insturen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.  

  • Wat moet ik doen bij schade aan de scootmobiel of driewielfiets?

    Als u schade aan de deelscootmobiel of deeldriewielfiets heeft, dan neemt u contact op met het servicenummer dat vermeldt staat op de scootmobiel. Mocht het middel niet meer bruikbaar zijn door de gemaakte schade, meld dit dan direct bij het servicenummer. De pechhulp zal worden ingeschakeld om u te komen helpen. U geeft aan de telefoon de volgende gegevens door:

    • U meldt dat u schade heeft gemaakt aan de deelscootmobiel of deeldriewielfiets
    • U geeft uw gegevens door
    • U geeft door wat er volgens u gebeurd is en hoe de schade is ontstaan 
    • U geeft aan of er andere personen of bezittingen van andere personen bij betrokken zijn
    • U meldt of er sprake is van materiele schade en/of letselschade bij u of een ander

    Tip: maak foto’s van de schade aan de scootmobiel/driewielfiets en de eventuele schade bij een ander

     

    Download hier het schadeformulier wat u moet invullen als een derde bij de schade betrokken is. Door onze schade-afdeling wordt een dossier opgemaakt. Dit dossier wordt volgens de afspraken met uw gemeente en de verzekering volledig gemaakt en afgehandeld. De deelscootmobiel en deeldriewielfiets zijn verzekerd, de gemeente Deventer en Scoot2Go zijn echter niet aansprakelijk voor schade, waaronder eventueel letselschade.

  • Hoeveel aaneengesloten dagen mag ik de scootmobiel of driewielfiets reserveren?

    Je mag de scootmobiel of driewielfiets op alle dagen voor maximaal 1 dag reserveren. Als je gebruik maakt van de breng- en haalservice kan het voorkomen dat de scootmobiel of driewielfiets de dag van te voren al wordt gebracht en de dag erna wordt opgehaald.

    Bij reservering van de haal- en brengservice in het weekend geldt dat je de scootmobiel of driewielfiets altijd het gehele weekend reserveert. Deze wordt vrijdag bij je gebracht en maandagochtend weer opgehaald.

    Maak deze reservering altijd vóór het weekend. In het weekend is de poolbeheerder niet bereikbaar.

  • Heb je een reservering gemaakt, maar wil je hier toch geen gebruik van maken?

    Dan moet je de reservering telefonisch annuleren. Dit kan door te bellen naar 0570-679628.

  • Hoe reserveer ik de breng- en haalservice?

    De breng- en haalservice reserveer je minimaal 24 uur van tevoren. Dit doe je door te bellen met de poolbeheerder (0570-679628). Vergeet bij de reservering niet te vermelden dat je gebruik wilt maken van de breng- en haalservice.

    Houd er rekening mee dat de scootmobiel of driewielfiets altijd na 10.00 uur ’s ochtends gebracht wordt en voor 16.00 uur opgehaald wordt. Heb je de scootmobiel of driewielfiets vroeger nodig? Dan wordt deze de dag van tevoren bij je geleverd. Heb je de scootmobiel of driewielfiets langer nodig? Dan wordt deze de volgende dag weer opgehaald.

  • Ik ben mijn tag verloren, wat moet ik doen?

    Als je jouw persoonlijke tag kwijt of verloren bent, meld dit dan bij de  de poolbeheerder (0570-679628). Je oude tag wordt geblokkeerd en je ontvangt een nieuwe tag. Hiervoor wordt €10 aan administratie-kosten gerekend.