Onderwerpen
Welzorg Go - Rolstoelauto huren
Online reserveren lukt mij niet. Kan ik ook telefonisch reserveren?
Wanneer het je niet lukt om online een rolstoelauto te reserveren, kun je ook bellen naar: 088 – 00 16 717.
Welke rolstoelauto’s en rolstoelbussen zijn er te huren?
Er zijn ruim 50 rolstoelauto’s en rolstoelbussen te huren, welke verdeeld zijn over evenveel locaties. De volgende modellen zijn te huren (per locatie verschillend):
- Toyota ProAce City Verso
- Volkswagen Caddy
Alle modellen beschikken over een verlaagde bodem met oprijplaat, zodat de rolstoelgebruiker gemakkelijk de auto in kan.
De transmissie van de voertuigen kunnen per locatie verschillen. De meeste rolstoelauto’s zijn handgeschakeld, maar enkele locaties beschikken over een automatische transmissie en/of elektrische uitvoering.
Daarnaast kan ook de indeling per rolstoelauto verschillen. Tijdens het reserveren kun je dit bekijken.
Hoe kan ik de beschikbaarheid van de rolstoelauto’s bekijken?
Wil je kijken welke rolstoelauto’s wanneer en waar beschikbaar zijn, zonder al een reservering te plaatsen? Dat kan door de volgende stappen te volgen.
Locatie en auto
- Ga naar onze reserveringsmodule en klik op de 2e gele knop “Ik wil beschikbare rolstoelauto’s zien” (je plaatst nog geen reservering).
- Vul de plaats in waar je de beschikbaarheid van wilt weten. Dat kan bijvoorbeeld je woonplaats zijn of een plaats daar in de buurt.
- Selecteer de periode waarvan u de beschikbaarheid wilt zien. Vul een datum “auto ophalen op” in en een datum “auto inleveren op”. Dit is enkel om de beschikbaarheid in te kunnen zien, je plaatst nog geen reservering
- Selecteer een ophaalmoment en inlevermoment.
- Vervolgens krijg je een overzicht te zien van de beschikbare rolstoelauto’s. Ook zie je waar deze auto’s staan, hoeveel capaciteit de auto heeft en de specifieke afmetingen.
Het lukt mij niet om online een reservering te plaatsen. Wat nu?
Kom je er aan de hand van onze stappen niet uit hoe je online een rolstoelauto kunt huren? Dan kun je bellen naar 088 – 0016 717 (kies voor optie 1). Dan plaatsen we gezamenlijk de reservering.
Hoe reserveer ik online een rolstoelauto?
Stap 1: Locatie en auto
-
- Ga naar onze reserveringsmodule.
- Kies voor “Ja, ik wil een rolstoelauto reserveren”.
- Selecteer of typ de plaats waar je de rolstoelauto wilt huren. Bijvoorbeeld je woonplaats of een plaats daar in de buurt.
- Geef de huurperiode op dat je gebruik wilt maken van de auto.
- Je krijgt nu een overzicht te zien van (beschikbare) rolstoelauto’s. Deze worden weergegeven op basis van afstand tot jouw gekozen plaats.
- Selecteer de auto die je wilt reserveren en klik onderaan de pagina op “volgende”.
Stap 2: Persoonsgegevens
- Geef op wie de bestuurder wordt van de auto. Selecteer of dit de huurder is of iemand anders.
- Vul vervolgens de gevraagde persoonsgegevens in.
Stap 3: Overige gegevens
- Geef de overige gegevens op zoals je e-mailadres voor de reserveringsbevestiging en de factuur.
- Ook krijg je de optie om uw eigen risico af te kopen, de auto ook mee te nemen naar het buitenland en de wens om uitleg te krijgen over het gordelsysteem op locatie.
Stap 4: Reserveringsoverzicht en bevestigen
- Alles in orde? Gegevens gecontroleerd? Het laatste wat je moet doen is akkoord gaan met de voorwaarden om uw reservering af te ronden. Klik vervolgens op “Bevestigen”.
- Na een succesvolle reservering ontvang je op het opgegeven e-mailadres een bevestiging.
-
Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?
Heb je een rolstoelauto gehuurd, maar wil je onverhoopt een reservering wijzigen of annuleren? Dat kan eenvoudig en snel. Je kunt tot 14 dagen voor het ophalen van de auto kosteloos annuleren. Mail voor een wijziging of annulering naar go@welzorg.nl.
Hoe vaak per jaar kan ik een rolstoelauto huren?
Je kunt een rolstoelauto zo vaak huren als je wilt.
Wanneer moet je voor de gereden kilometers gaan betalen?
Als huurder van een rolstoelauto krijg je per huurdag 100 vrije kilometers gratis. Daarna betaal je 0,20 eurocent per kilometer. Heb je de auto bijvoorbeeld 2 dagen gehuurd, dan heb je 200 vrije kilometers.
Kan ik ook op vakantie met een gehuurde rolstoelauto?
Je mag een gehuurde rolstoelauto gebruiken om ermee op vakantie te gaan in het buitenland. Hierbij is het wel belangrijk om met de volgende zaken rekening te houden:
- Bestuurder en inzittenden (SVI) zijn in het buitenland verzekerd;
- Bij schade in het buitenland is hulpverlening/repatriëring gedekt;
- Bij pech in het buitenland is er geen dekking voor hulpverlening/repatriëring.
Voor de periode dat je de rolstoelauto hebt gereserveerd, is het daarom van belang om zelf een reisverzekering met mobiliteitsdekking af te sluiten voor de volgende zaken:
- Het vervoer van jou en je reisgezelschap (dus bestuurder en inzittenden) terug naar Nederland
- Medische hulp
- Eventuele hotelovernachting
Wat te doen bij schade of een ongeval in het buitenland?
We hopen natuurlijk dat je reis voorspoedig verloopt. Mocht er toch iets gebeuren, dan staan we voor je klaar om je zo goed mogelijk te helpen. Bij schade in het buitenland, kun je de Hulpdienst bellen via 020-6515989 (24 uur per dag beschikbaar). Zij zullen de schademelding verwerken en helpen je stap voor stap verder.
Bij iedere schade, ongeacht wie deze heeft veroorzaakt, is een Europees Schadeformulier verplicht voor het in behandeling nemen van de schademelding. Dit Schadeformulier moet altijd gemaild worden naar schade@welzorgautolease.nl.
Zijn de auto’s handgeschakeld of werkt het met een automaat?
De meeste rolstoelauto’s zijn benzineauto’s. De rolstoelautos’ in Hilversum en bij het Louwman museum zijn een automaat en rijden op diesel.