Kentekenplaatje

  • De gegevens op mijn groene kaart kloppen niet, wat nu?

    Wat vervelend dat de gegevens niet kloppen. Je kunt de juiste gegevens doorgeven op deze speciale pagina. Je ontvangt geen nieuwe groene kaart, maar kunt gewoon je huidige groene kaart blijven gebruiken.

  • Waarom moet ik mijn verzekeringssticker op mijn hulpmiddel plakken?

    Dit is wettelijk verplicht. De verzekeringssticker is het bewijs dat uw hulpmiddel is verzekerd. De sticker moet daarom zichtbaar op uw hulpmiddel zijn bevestigd.

  • Moet ik mijn groene kaart altijd bij me hebben tijdens het rijden?

    Neem altijd je groene kaart mee als je op pad gaat. Zowel in Nederland als in het buitenland. Mocht je onverhoopt een aanrijding krijgen, dan heb je je verzekeringsgegevens bij de hand.

  • Waarom ontvang ik geen ander verzekeringsbewijs?

    De verzekeringssticker en de groene kaart zijn het bewijs dat je hulpmiddel is verzekerd. Andere documenten zijn niet nodig.

     

  • Wat betekent WAM?

    WAM betekent: Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen. Het is wettelijk verplicht om je elektrische hulpmiddel te verzekeren tegen aansprakelijkheid. Mocht iemand door jouw toedoen schade oplopen in het verkeer, dan is deze vrijwel altijd gedekt.

     

  • Wat doe ik met het oude verzekeringsplaatje?

    Uw oude plaatje kan bij het restafval.

  • Ik heb net mijn hulpmiddel gekregen, maar geen nieuwe verzekeringssticker en groene kaart.

    Wat vervelend, onze excuses. Wil je een e-mail sturen naar info@welzorg.nl met je naam, adres, woonplaats, WZ-nummer (het identificatienummer dat op je hulpmiddel staat) en je geboortedatum? Wij nemen na ontvangst zo spoedig mogelijk contact met je op.

  • Ik heb een groene kaart en verzekeringssticker gekregen, maar ik heb mijn hulpmiddel niet meer.

    Onze excuses voor het ongemak. Wil je de groene kaart en de verzekeringssticker opsturen naar: Welzorg Nederland B.V., afdeling Verkoop Binnendienst, antwoordnummer 28041, 4940 VL te Raamsdonksveer? Vermeld daarbij je naam, adres, woonplaats, WZ-nummer (het identificatienummer dat op je hulpmiddel staat) en geboortedatum. Hartelijk dank voor de moeite!

  • Ik heb nog geen groene kaart en verzekeringssticker/plaatje ontvangen.

    Wij sturen de nieuwe groene kaart en de nieuwe verzekeringssticker voor 1 mei aan onze klanten. Omdat we ze niet allemaal tegelijk verzenden, kan het zijn dat iemand anders ze al heeft ontvangen en jij nog niet. Maak je geen zorgen. Je bent en blijft gewoon verzekerd.

  • Ik kan de verzekeringssticker/plaatje niet zelf bevestigen.

    Vraag je familie, vrienden of buren om je hierbij te helpen. Is het niet mogelijk om de sticker op dezelfde plek te plakken? Kies dan een andere zichtbare plek achterop op je hulpmiddel.

  • Ik heb nog niet voor al mijn elektronisch aangedreven vervoershulpmiddelen een verzekeringssticker ontvangen?

    Wij sturen de nieuwe groene kaart en de verzekeringssticker voor half mei aan onze klanten. We verzenden de verzekeringsstickers niet allemaal tegelijk. Het kan voorkomen dat je voor één van je elektrisch aangedreven vervoershulpmiddelen al een verzekeringssticker hebt ontvangen en voor de andere nog niet.

  • Waar moet ik de verzekeringssticker plakken?

    De verzekeringssticker is eenvoudig aan te brengen. Verwijder eerst de oude verzekeringssticker. Maak deze plek vervolgens schoon en plak daarna de nieuwe verzekeringssticker op dezelfde plek. Plak de verzekeringssticker dus niet over de oude verzekeringssticker. Is het niet mogelijk om de sticker op dezelfde plek te plakken? Kies dan een andere zichtbare plek achterop je hulpmiddel.

  • Ik kan het oude verzekeringsplaatje niet zelf verwijderen.

    V raag uw familie, vrienden of buren om u hierbij te helpen. Bezoek ook onze instructiepagina voor meer uitleg over het verwijderen van het oude plaatje.