Welzorg Velsen

Welzorg Velsen: waar mobiliteit voorop staat

Het is belangrijk dat jij de vrijheid in mobiliteit hebt zodat jij je je vrijheid vergroot en mee kan doen in de maatschappij. Zeker als de situatie vraagt om langdurige of permanente vernadering. Bij Welzorg kunnen we je daarbij helpen met een groot scala aan hulpmiddelen zoals: woning- en/of autoaanpassingen en nog veel meer.

Jouw mobiliteitspartner in Velsen

In gemeente Velsen verkennen wij voor jou ale vormen van mobiliteit wanneer je langdurig of permanent ondersteuning nodig hebt. Dit doen we voor binnen en buiten, maar ook voor lopen, rijden, fietsen of wonen. Dit zodat jij je gemakkelijker kunt bewegen én zelfstandig kunt zijn. We zijn al meer dan 25 jaar zijn wij dé mobiliteitspartner voor mensen met een lichamelijke beperking voor alle doelgroepen. Wij helpen zowel kinderen en senioren om het juiste hulpmiddel te vinden.

Om het juiste hulpmiddel te vinden staat ons team gedreven specialisten 24/7 voor je klaar. Zij hebben kennis van de laatste innovaties en weten welke wensen de klant heeft. Zo kunnen zij jou als geen ander adviseren. Kwaliteit én een oplossing op maat staan daarbij voorop. Niet voor niets beoordelen ruim 13.000 cliënten ons met een 8,7.

Als je een hulpmiddel via Welzorg hebt krijg je via het online klantportaal ‘Mijn Welzorg’ inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. Mocht je hier niet uitkomen of heb je een specifieke vraag? Dan helpt onze klantenservice je graag (weer) op weg.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Soorten vergoedingen

Soorten vergoedingen

Als je in aanmerking wil komen voor een vergoeding om jouw hulpmiddel te financieren zijn er verschillende mogelijkheden. Je kan hiervoor terecht bij de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) van je gemeente of bij het UWV. Wil je aanspraak maken op een Wmo-vergoeding neem dan contact op met de gemeente Velsen. Kom je na goedkeuring in aanmerking voor een ‘individuele voorziening’, dan kun je kiezen uit twee vormen:

Voorziening in natura
Bij deze vorm ontvang je een hulpmiddel in bruikleen van jouw gemeente. Sommige gemeenten vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. Werkt jouw gemeente samen met Welzorg, dan zorgt de Wmo-consulent dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Je kan ook voor pgb kiezen. Met dit middel schaf je zelf het hulpmiddel aan, waarbij de gemeente een deel van de prijs op zich neemt. Met een pgb kun je terecht in onze Welzorg Shop. Hier helpen wij jou ook om met persoonlijk advies het juiste hulpmiddel te kiezen voor jouw situatie.

UWV
Heb je een aanpassing of hulpmiddel nodig op het werk en/of voor studie? Dan kan je terecht bij het UWV.

Klantervaring Welzorg Marja de Koning

Mijn zelfstandigheid is terug. Ik vind het een verademing!

Marja de Koning

Klant bij Welzorg

Leverancier in ruim 150 gemeenten in Nederland

Welzorg levert al jarenlang mobiliteitshulpmiddelen en aanpassingen. Deze ervaring hebben wij ook in het realiseren daarvan. Welzorg is in ruim 150 gemeenten in Nederland leverancier, ook in Velsen.

Wil jij weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Velsen

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.