Wmo rotterdam

Welzorg Wmo Rotterdam

Welzirg is de leverancier voor hulpmiddelen en mobiliteitsoplossingen voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) in de gemeente Rotterdam.

Wmo hulpmiddelen Rotterdam

Welzorg is de leverancier van mobiliteitshulpmiddelen in de gemeente Rotterdam. Wilt u weten hoe u mogelijk aan een hulpmiddel kunt komen? Lees dan verder.

Bent u al klant van Welzorg in de gemeente Rotterdam? Laat u hier informeren en inspireren over interessante berichten binnen uw gemeente.

Wmo hulpmiddel aanvragen in Rotterdam

wmo hulpmiddel aanvragen

Om een hulpmiddel aan te vragen neemt u als eerste contact op met het WMO loket van uw gemeente.

wmo gesprek gemeente

De gemeente plan het 'keukentafelgesprek' met u in en brengt uw persoonlijke situatie in kaart.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Komt u in aanmerking voor een WMO hulpmiddel? De gemeente koppelt u aan een gecontracteerde leverancier.

hulpmiddel leverancier

De leverancier in uw gemeente bespreekt welk hulpmiddel u vooruit helpt en het geschikt is.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het hulpmiddel bij u af en geeft duidelijke instructies over het gebruik ervan.

Een hulpmiddel verkrijgen met een PGB of zonder tussenkomst van de gemeente? Dan kunt u terecht bij de Welzorg Shop!

De Welzorg Shop heeft een zeer divers aanbod aan mobiliteitshulpmiddelen. Op voorraad en op maat aan te passen. Bekijk het assortiment online!

Hulpmiddel zonder vergoeding
Download Mijn Welzorg

Houd zelf de regie met Mijn Welzorg

Mijn Welzorg is hét online klantenportaal van Welzorg. Hier heeft u 24/7 inzage in uw hulpmiddelen, kunt u zelf reparatie-afspraken inplannen en uw gegevens wijzigen.

Mijn Welzorg is beschikbaar via uw computer, maar ook als handige app op uw telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar via 088 - 0016 700. Voor spoedeisende storingen wordt u in contact gebracht met de monteur bij u in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies en hulp

U heeft persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs. Zij staan altijd voor u klaar om u snel en deskundig tot dienst te kunnen zijn.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling van 8,7

Welzorg scoort hoog op de klantenservice, nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties, en duidelijkheid over informatie binnen de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Klantportaal Mijn Welzorg

Mijn Welzorg is het digitale klantportaal. Verkrijg inzicht in uw hulpmiddelen, plan reparatie-afspraken in en wijzig uw gegevens. Ook als handige app op uw telefoon.

Welzorg Wmo team in Rotterdam

Alfred Kloosterman

Alfred Kloosterman

Lorem ipsum dolor sit amet laoreet nec neque semper convallis fringilla hendrerit aliquam hac. Consequat ornare dictum arcu lectus risus orci etiam orci dolore justo tempor suspendisse malesuada.

Ik kon hem alles vragen en hij dacht met mij mee. Dit gaf mij veel zelfvertrouwen!

Mr. De Jong

Klant bij Welzorg WMO

Nieuws en tips

Gemeente Nieuws

Welzorg is één van de de nieuwe leveranciers van Wmo-hulpmiddelen in Dronten, Urk en Noordoostpolder

Vanaf 1 oktober 2021 is Welzorg één van de twee nieuwe leveranciers van Wmo-hulpmiddelen in de gemeente Dronten, de gemeente Urk en de gemeente Noordoostpolder. …
Welzorg Nieuws

Welzorg is één van de de nieuwe leveranciers van Wmo-hulpmiddelen in Dronten, Urk en Noordoostpolder

Vanaf 1 oktober 2021 is Welzorg één van de twee nieuwe leveranciers van Wmo-hulpmiddelen in de gemeente Dronten, de gemeente Urk en de gemeente Noordoostpolder. …
Welzorg Nieuws

Quin vult mij aan en staat voor onvoorwaardelijke liefde

Manon Beumer (40) brak bijna 7 jaar geleden haar nek door in ondiep water te springen. Het gevolg: een hoge en complete dwarslaesie. Dit heeft …

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.