Wmo Bodegraven Reeuwijk

Welzorg Wmo Bodegraven-Reeuwijk

Je vrij en mobiel voelen zou vanzelfsprekend moeten zijn. Welzorg helpt je hierbij, wanneer je een langdurige of permanente lichamelijke beperking hebt. En zoek je een betrouwbare partij die Wmo-hulpmiddelen levert in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij helpen je met hulpmiddelen zoals een rolstoel, scootmobiel, fiets en meer.

Wmo-hulpmiddelen Bodegraven-Reeuwijk

Dagelijks zetten onze specialisten hun passie voor mobiliteit om naar professionele uitkomsten: hulpmiddelen voor iedereen die dit nodig heeft vanwege een lichamelijke beperking. Voor senioren, kinderen en alles daar tussenin. Én we zijn leverancier in Bodegraven-Reeuwijk. Je kan dus vanuit de Wmo gebruik maken van onze producten en diensten.

Welzorg staat 24/7 voor je klaar. Met monteurs, adviseurs, klantenservice en talloze andere mensen die jou namens de organisatie helpen. Ruim 13.000 cliënten geven ons een 8,7, waardoor je kunt vertrouwen op een snelle en betrouwbare service.

Kies je voor Welzorg als jouw Wmo-partner, dan kun je gebruik maken van het unieke digitale klantenportaal ‘Mijn Welzorg’ uniek. Met een eigen account en een app, heb je inzicht hebt in jouw hulpmiddelen en gegevens. Laat je hier informeren over onze dienstverlening en met interessante berichten binnen jouw gemeente.

Wmo-aanvraag voor hulpmiddelen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Soorten Wmo-vergoedingen

Er zijn verschillende Wmo-vergoedingen (Wet maatschappelijke ondersteuning), welke je altijd dient aan te vragen via de gemeente als je daar beroep op wilt doen. Na goedkeuring voor een ‘individuele voorziening’, kun je kiezen uit een:

Voorziening in natura (leen)
Je leent het hulpmiddel (bruikleen) via de gemeente, die Welzorg levert. Zij kunnen daar een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen. Werkt Welzorg samen met jouw gemeente? Dan zorgt een Wmo-consulent dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Je kan ook het pgb aanvragen wanneer je recht hebt op een individuele voorziening. Hiermee schaf je zelf een hulpmiddel aan. Dit kan via Welzorg Shop. Ook wanneer je geen pgb ontvangt. Uiteraard helpen wij je met een advies op maat.

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan weer overal naartoe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Wmo Bodegraven Reeuwijk team van Welzorg

Welzorg team in Bodegraven-Reeuwijk

Het Welzorg team van Bodegraven-Reeuwijk staat iedere dag weer voor je klaar om te helpen waar dat nodig is. Een ervaren team dat op de hoogte is van de laatste innovaties en ontwikkelingen én jou op een klantgerichte manier op weg helpt. Je kunt bij ons altijd rekenen op:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is naast Bodegraven-Reeuwijk ook leverancier in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws en tips

Welzorg Nieuws

Reconditioneren & remanufacturing

Welzorg Nieuws

Resultaten tevredenheidsonderzoek 2022

VeineDAGEN 2022
Welzorg Nieuws

Welzorg Auto op Maat aanwezig op VeineDAGEN

Welzorg Auto op Maat is op 11 en 12 november aanwezig op de VeineDAGEN. Kom langs in onze stand en bekijk onze mobiliteitsoplossingen.

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.