Wmo Assen

Welzorg Wmo Assen

Je vrij en mobiel voelen. Ook wanneer je een hulpmiddel nodig hebt vanwege een langdurige of permanente situatie. Welzorg is Wmo-leverancier in Assen en helpt je er bij.  Wij leveren het meest geschikte hulpmiddel dat past bij jouw hulpvraag. Met en zonder gemeente. Van rolstoel, scootmobiel tot tillift en alles daar tussen in.

Wmo-hulpmiddelen Assen

We werken dagelijks hard om voor iedereen mobiliteit mogelijk te maken. Want iemand die een hulpmiddel of aanpassing nodig heeft om (weer) van de vrijheid te genieten, kan wat extra ondersteuning gebruiken. Welzorg is de op het gebied van Wmo-hulpmiddelen wanneer je langdurige of permanente ondersteuning vereist, maar ook voor senioren en kinderen. Én we hebben een contract met de gemeente Assen. Je kan dus vanuit de Wmo gebruik maken van onze producten en diensten.

Bij Welzorg krijg je te maken met een team vol met specialisten, die 24/7 voor je klaar staan. Met een beoordeling van een 8,7 voor onze dienstverlening door ruim 13.000 cliënten, kun je vertrouwen op een snelle en betrouwbare service. Zij helpen je graag.

Binnen onze service, maar ook de Wmo, is het online klantenportaal ‘Mijn Welzorg’ uniek. Hiermee heb je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens, waardoor je meer regie kunt nemen.

Wmo-aanvraag via de gemeente

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanspraak voor een Wmo-hulpmiddel? De gemeente koppelt je aan een gecontracteerde leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk Wmo-hulpmiddel optimaal aansluit op jouw situatie en hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het Wmo-hulpmiddel bij je af en geeft heldere instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

Wmo-vergoeding & financiering

Een vergoeding vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) om jouw hulpmiddel (deels) mee te betalen? Neem contact op met de gemeente. Je kunt na goedkeuring voor een ‘individuele voorziening’ vaak kiezen uit:

Voorziening in natura (leen)
Je leent het hulpmiddel van de gemeente. Zij zijn dan eigenaar van het middel. Zij kunnen daar, via het CAK, een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor vragen. Werkt Welzorg samen met jouw gemeente? Dan zorgen zij dat je met ons in contact komt.

Pgb (persoonsgebonden budget)
Of je kan na goedkeuring kiezen voor het pgb. Met dit budget kun je zelf een hulpmiddel aanschaffen. Dit kan ook via Welzorg Shop. Ook wanneer je geen pgb ontvangt. Uiteraard helpen wij je kiezen door middel van persoonlijk advies.

Vergoedingen hulpmiddel vanuit de Wmo
Frans scootmobiel quote

‘Het is alsof de wereld opengaat, ik kan overal weer naar toe.’

Frans Cools

Klant bij Welzorg

Wmo-team Assen

Welzorg team in Assen

Het Welzorg team van Assen doet er alles aan om aan jouw verwachtingen te voldoen. Een enthousiast en ervaren team van adviseurs en monteurs streven er iedere dag naar om kwaliteit te leveren met een klantgerichte benadering. Zodat jij vooruit kunt! Daarom altijd:

  • Persoonlijk contact met onze gespecialiseerde adviseurs
  • Ervaren servicemonteurs die staan 24/7 voor je klaarstaan

Welzorg is naast Assen ook leverancier in ruim 150 andere gemeenten. Weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van onze dienstverlening en service? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Nieuws en tips

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.

  • Mijn Welzorg is een klantportaal waarmee de gebruiker van het hulpmiddel inzicht heeft in de hulpmiddelen die door Welzorg in opdracht van de gemeente (Wmo) in bruikleen zijn verstrekt. De mogelijkheden en voordelen van Mijn Welzorg op een rij:

    • Inzicht in uw hulpmiddelen
    • Direct zelf reparaties of onderhoud inplannen
    • Inzicht in al uw lopende afspraken en afspraken tot 6 maanden terug
    • Zelf uw gegevens wijzigen
    • Direct contact via Live Chat
    • Mijn Welzorg is 24/7 bereikbaar
    • Mijn Welzorg is ook beschikbaar als App. Klik op de onderstaande buttons om de App te downloaden:

  • Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.

  • Knippert er een lampje op het dashboard of gaat er een alarm af? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit;
    2. Schakel de vrijloop om, zodat u uw scootmobiel een klein stukje kan duwen;
    3. Zet vervolgens de vrijloop terug, zodat uw hulpmiddel weer op de rem staat.
    4. Controleer of het snoer van de lader is losgekoppeld van uw scootmobiel.
    5. Zet het contact weer aan en raak 5 seconden niets aan.

    Knippert het lampje nog steeds? Voer dan de volgende stappen uit:

    1. Zet het contact uit
    2. Draai de snelheid lager
    3. Zet het contact weer aan

    Is uw probleem nog niet opgelost of blijft u last houden? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

  • Doet uw rolstoel het niet meer?

    1. Controleer of de lampjes op uw hulpmiddel (van de snelheidsmeter/rijprofiel indicator) knipperen. Dan is uw rolstoel waarschijnlijk vergrendeld. Doe het volgende:
    2. Schakel uw hulpmiddel in met de aan-/uitknop;
    3. Breng de joystick naar voren totdat u een pieptoon hoort;
    4. Breng daarna de joystick naar achteren totdat u een pieptoon hoort;
    5. Laat nu de joystick los, u hoort nu als het goed is een lange pieptoon.
    6. Controleer uw accu’s.
    7. Het kan zijn dat de accu’s leeg zijn of leeg raken. Knipperen de lampjes op de accumeter langzaam, dan moet u uw accu’s opladen.
    8. Knipperen de lampjes op de accumeter heel snel? Dan verhindert de veiligheidsschakeling dat de rolstoel rijdt. Schakel de rolstoel uit. Wacht een half uur tot de accu’s zijn afgekoeld. Controleer of er eventueel kabels loshangen. Zet de rolstoel daarna weer aan.

    Doet uw rolstoel het nog steeds niet? Plan dan gerust zelf een afspraak in. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
    1. Selecteer bij de vraag “Is het probleem nu opgelost?” het vakje “Nee”.
    2. Geef een omschrijving van het probleem.
    3. Klik op de knop “Volgende”.
    4. Doorloop de stappen die hierna volgen.