Welzorg Borne: mobiliteit voor iedereen

Mobiliteit is de brug naar vrijheid. En wanneer je een permanente of langdurige lichamelijke beperking hebt, wil je hier waarschijnlijk wat ondersteuning in krijgen. Welzorg helpt je hierbij. Met mobiliteitshulpmiddelen zoals rolstoelen, maar ook met aanpassingen aan auto’s en woningen. Zo heb jij meer bewegingsvrijheid en kun je goed meedoen in de samenleving.

Jouw expert in Borne

Om vrijheid en zelfstandigheid te ervaren met een lichamelijke beperking, helpt Welzorg Borne jou de mogelijkheden van mobiliteit verkennen. Waar jij dat nodig hebt. In huis, buitenshuis, onderweg of tijdens het sporten. Er is nog zo veel mogelijk. Dat doen we al meer dan 25 jaar. Voor kinderen tot aan senioren.

In Borne staat er een team aan vakmensen voor je klaar. 24/7 als dat nodig is. Met de beschikbaarheid van de laatste innovaties én het vermogen om jou klantgericht en op maat te helpen. Eén van de redenen waarom ruim 13.000 cliënten ons beoordelen met een 8,7.

Welzorg heeft daarnaast een uniek klantenportaal: ‘Mijn Welzorg’. Dit portaal, beschikbaar via een app, geeft je inzicht in jouw hulpmiddelen en gegevens. En kan je bijvoorbeeld zelf reparaties inplannen. Kom je er even niet uit? Onze klantenservice helpt je graag op weg.

Mobiliteitshulpmiddel aanvragen

wmo gesprek gemeente

Neem contact op met je gemeente over jouw hulpvraag. Er volgt een persoonlijk gesprek waarbij de gemeente jouw situatie in kaart brengt.

leverancier van uw wmo hulpmiddel

Kom je in aanmerking voor een mobiliteitshulpmiddel? Dan koppelt de gemeente je aan een leverancier. Bijvoorbeeld Welzorg.

hulpmiddel leverancier

De leverancier komt langs voor een passing en bespreekt welk mobiliteitshulpmiddel optimaal aansluit bij jouw hulpvraag.

hulpmiddel uitleg en gebruik

Alles rond? De leverancier levert het mobiliteitshulpmiddel bij je af en geeft duidelijke instructies over het gebruik en onze service.

Download Mijn Welzorg

Houd de regie met Mijn Welzorg

In het online klantenportaal Mijn Welzorg heb je 24/7 inzage in jouw gegevens en hulpmiddelen, en plan je zelf reparatie-afspraken. Mijn Welzorg is ook beschikbaar als app voor je telefoon of tablet.

Daarom Welzorg

Welzorg is 24/7 bereikbaar

24/7 bereikbaar

Welzorg is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Bij spoedeisende storingen brengen we je in contact met een monteur bij jou in de buurt.

deskundig advies en hulp over hulpmiddelen

Deskundig advies

Bij Welzorg zijn we je snel en deskundig van dienst. Wat je vraag ook is. Onze gespecialiseerde adviseurs en servicemonteurs staan altijd voor je klaar.

Welzorg klantbeoordeling 8,7

Klantbeoordeling 8,7

Welzorg scoort hoog op klantenservice, het nakomen van afspraken rondom leveringen en reparaties en helder informeren over de Wmo.

Klantportaal mijn welzorg

Mijn Welzorg

Wil je je gegevens inzien? Een afspraak maken om je hulpmiddel te laten repareren? Dat kan via het klantenportaal Mijn Welzorg. Ook beschikbaar als app.

hulpmiddel adviesgesprek

Vergoedingen die wij vaak zien

Wij zien het vaak dat cliënten een vergoeding gebruiken om hun hulpmiddel of aanpassing te financieren. Bijvoorbeeld een vergoeding via de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) of het UWV. Dit zijn de vormen die wij bij Welzorg regelmatig zien. Start je aanvraag bij jouw gemeente.

Wmo – voorziening in natura
Je leent na goedkeuring een hulpmiddel van de gemeente, welke bijvoorbeeld door Welzorg geleverd wordt. Sommige gemeenten vragen hier een eigen bijdrage van maximaal €19 per maand voor. Bekijk van te voren eerst of jouw gemeente met Welzorg een Wmo-contract heeft.

Pgb (persoonsgebonden budget) vanuit Wmo
Heb je recht op een vergoeding vanuit de Wmo, dan kun je ook een pgb kiezen. Dit is een budget, waarmee je zelf een hulpmiddel aanschaft. Dit kan desgewenst via Welzorg Shop. Ook mogelijk zonder pgb vergoeding.

UWV
Wanneer je een aanpassing voor je werk nodig hebt, kan je een beroep doen op het UWV. Bijvoorbeeld voor een autoaanpassing.

Die drive heb ik altijd al gehad

Mirjam de Jonge

Wmo-leverancier in ruim 150 gemeenten

Welzorg heeft al meer dan 25 jaar ervaring in de wereld van hulpmiddelen. Zo zijn we Wmo-leverancier in Borne, maar ook in ruim 150 andere gemeenten in Nederland.

Woon je niet in Borne en wil je weten in welke gemeenten je gebruik kunt maken van de dienstverlening en service van Welzorg? Gebruik dan onze gemeentekaart.

Wmo-leverancier in Borne en 150 gemeenten

Nieuws uit de gemeente Borne

Zonnebloemauto naar Louwman Museum
Welzorg Nieuws

Missie 2030

Welzorg Nieuws

Welzorg en Louwman Group gaan van Aspirant direct naar Trede 2 op de PSO-ladder

Louwman Group, en daarmee dus ook Welzorg, heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt …
Welzorg Nieuws

Nieuw licht op innovatie

Bij Welzorg, onderdeel van Louwman divisie Care, sluiten wij aan op innovatie en verbinden dit uitgangspunt aan eigen ideeën over dit belangrijke onderwerp. Het draait …

Veelgestelde vragen

  • Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen of lees meer over hoe u uw hulpmiddel of aanpassing vergoed krijgt.

    Bij ons behoort het zelf kopen van een hulpmiddel ook tot de mogelijkheden. Dit kunt u doen via welzorgshop.nl.

    Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.

  • Download het Schadeformulier, vul het in en stuur het naar Welzorg.

    Is er sprake van vandalisme?
    Doe dan aangifte bij de politie. Stuur het aangiftebewijs vervolgens naar Welzorg. Ons adres vindt u op de contactpagina.

    Kunt u door schade niet meer rijden?
    Vul hier het formulier reparatieverzoek in.

  • Wilt u uw eigen auto of een occasion laten aanpassen? Of wilt u een aangepaste auto leasen? Auto op Maat helpt u graag verder. Onze medewerkers informeren u ook over de verschillende financieringsvormen. Ontdek hier wat het beste bij u past of bel naar 0800 0200 142.

  • Wilt u uw woning laten aanpassen? Woning op Maat adviseert u graag en voert de aanpassingen ook uit. Van simpele aanpassingen, zoals een traplift of drempelhulp tot een compleet aangepaste badkamer en slaapkamer. Ontdek hier alle mogelijkheden of bel met 020 431 3561.

  • Helaas kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling WMO van de gemeente waarin u woonachtig bent, of in geval van werk / studie het UWV. Indien er een offerte gewenst is, willen we deze uiteraard graag voor u verzorgen.