Welzorg maatregelen Coronavirus (COVID-19)

Corona maatregelen Welzorg

De ontwikkelingen rondom het Coronavirus hebben een grote impact op iedereen. Het is een situatie die niet eerder voorgekomen is en roept daarom veel vragen op.

Welzorg levert hulpmiddelen aan een kwetsbare groep die voor hun mobiliteit en zorg vaak afhankelijk is van het hulpmiddel. We voelen hiervoor een bijzondere verantwoordelijkheid. Het uitgangspunt is dan ook dat we onze dienstverlening zo goed mogelijk blijven uitvoeren, waarbij zowel de gezondheid van onze klanten als ook die van onze medewerkers van belang is.

Graag brengen we u op de hoogte van de maatregelen die wij nemen om dit te kunnen blijven doen. We volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM.

Wij houden onze klanten ook in deze tijden mobiel

Preventieve maatregelen

  • Er is een Corona Coördinatie Team opgezet, die nauwgezet de ontwikkelingen volgt en dagelijks bespreekt of er nieuwe maatregelen nodig zijn.
  • Onze medewerkers houden zich aan de hygiëne richtlijnen die door de RIVM zijn afgegeven.
  • Medewerkers die verkouden zijn of griepverschijnselen hebben, gaan niet aan het werk
  • In ons hele bedrijf geldt dat er zo min mogelijk wordt gereisd tussen de verschillende locaties, medewerkers waar mogelijk thuis werken en vergaderingen telefonisch of via online verbindingen worden gevoerd.
  • Mocht een vestiging vanwege het Coronavirus dichtgaan, dan zijn we er op voorbereid om de dienstverlening vanuit een andere vestiging over te nemen.

Wat merkt u van onze maatregelen?

  • Bij het maken van afspraken vragen wij u of het bezoek gewenst is. Ook vragen wij of u of een lid van uw huishouden klachten heeft zoals neusverkoudheid, hoesten en/of koorts. Indien u of een lid van uw huishouden klachten heeft, zullen wij voorstellen de afspraak naar een ander moment te verplaatsen wanneer u weer klachtenvrij bent.
  • Onze medewerkers schudden geen hand meer bij binnenkomst. Dragen beschermmiddelen zoals mondkapjes en handschoenen.
  • Tevens zullen zij op gepaste afstand (1,5 meter) van u blijven. Wij beseffen dat dit niet altijd mogelijk is. Wanneer wij binnen 1,5 meter van u moeten werken, houden onze medewerkers de werkzaamheden zo kort mogelijk.
  • Wij doen er alles aan om de dienstverlening te bieden die u van ons gewend bent. Door het Coronavirus verwachten we echter te maken te krijgen met verminderde personeelssterkte en vertragingen van onze leveranciers. Wanneer dit een probleem wordt, zullen wij voorrang geven aan klanten die het meest afhankelijk zijn van hun hulpmiddel en/of een spoedreparatie of spoedlevering nodig hebben. Wij vragen hiervoor om uw begrip.

Heeft u vragen?

Op www.rivm.nl/coronavirus houdt het RIVM u op de hoogte over de actuele stand van zaken rondom het Coronavirus.

Heeft u vragen over uw hulpmiddel, woning- of auto-aanpassing? Of wilt u een afspraak verzetten? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice.

Vanwege de aangescherpte coronamaatregelen hebben wij besloten om tijdelijk alle mobiele servicepunten en servicebussen te sluiten. De reparaties en leveringen aan huis blijven onveranderd doorgaan, uiteraard geheel conform de richtlijnen van het RIVM.

 

Lees meer over: ,