Home > Klantenservice

Gratis retourneren en 14 dagen bedenktijd

Ik wil mijn product retourneren. Kan dat?

U heeft het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). De termijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het (laatste) artikel van de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals u ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld. Indien u meer doet met de producten dan het beoordelen of u het product wenst te houden, en er ontstaat schade, dan mogen wij u voor deze waardevermindering aansprakelijk stellen.

Wij willen u vriendelijk verzoeken de artikelen in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking terug te sturen.

Zijn er uitzonderingen bij het retour nemen van producten?

Sommige artikelen kunt u niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. het op maat laten maken van een stoel. Of artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden als de verzegeling van het product verbroken is. Dit kan het geval zijn bij verbruiksartikelen zoals incontinentiematerialen, thermometer hygiëne dopjes, borstkolf gerelateerde verbruiksartikelen.

Hoe stuur ik mijn product terug?

Wilt u een bestelling annuleren of retourneren? Stuur eerst een e-mail naar webwinkel@welzorg.nl of gebruik het modelformulier voor herroeping. U krijgt daarna van ons de volledige informatie hoe het werkt. 

Hoe werkt retourneren?

Stap 1

Bent u niet tevreden over uw product en wilt u deze retourneren? Dan bieden wij u de service het product gratis bij u op te halen. Stuur een e-mail aan webwinkel@welzorg.nl. Uw retourmelding wordt dan geregistreerd.

Stap 2

Na ontvangst van uw melding ontvangt u van ons een e-mail dat DPD (onze pakketdienst) uw retouropdracht heeft ontvangen om uw pakket op te halen. In de meeste gevallen wordt uw pakket de volgende dag opgehaald.

Wenst u het product liever zelf retour te zenden, dan kan dit naar:
Welzorg Distributiecentrum & Klantenservice
T.a.v. Webwinkel
Zalmweg 41
4941 VX Raamsdonksveer

Let op

  • Bij het het pakket zelf retour sturen, zijn de portokosten voor uw rekening.
  • Voeg bij het pakket altijd het retourformulier wat u in uw pakket aantreft, zowel bij ophalen door Welzorg als zelf retour zenden.

Stap 3

Heeft u uw bestelling reeds betaald? Dan storten wij het bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terug op uw rekening. Als u de gehele bestelling retour stuurt, betalen wij ook de eventueel betaalde verzendkosten (voor verzenden van het pakket vanuit Welzorg naar u) aan u terug.

Heeft een een vraag over retourneren, stuur een mail aan webwinkel@welzorg.nl, bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Uw vraag wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.

Beste bezoeker,

Per 1 januari 2017 is de samenwerking tussen Zuidzorg en Welzorg beëindigd. De Zuidzorgwinkels Samen met Welzorg gaan vanaf die datum verder als Welzorg winkels. De producten, diensten en prijzen blijven onveranderd. U wordt doorgeleid naar de webwinkel van Welzorg. Ga naar website
Beste bezoeker,

Per 1 juni 2017 is de samenwerking tussen Vivent en Welzorg beëindigd. De Vivent-Welzorg winkels gaan vanaf die datum verder als Welzorg winkels. De producten, diensten en prijzen blijven onveranderd. U wordt doorgeleid naar de webwinkel van Welzorg. Ga naar website
Pantein Welzorg
Beste bezoeker,

Per 1 september 2017 gaat de Pantein webwinkel verder onder de naam Welzorg. De producten, diensten en prijzen blijven onveranderd. U wordt nu doorgeleid naar de webwinkel van Welzorg. Ga naar Welzorg.nl