Slimme scootmobiel

  • Wat is de slimme scootmobiel?

    De slimme scootmobiel is een scootmobiel waarin een handig kastje is ingebouwd (het TiM-kastje). Dit kastje is verbonden met het internet en geeft technische gegevens over uw scootmobiel door aan Welzorg. De medewerkers van Welzorg kunnen het kastje op afstand uitlezen.

  • Welk voordeel biedt de slimme scootmobiel mij als cliënt?

    Welzorg kan u nog beter van dienst zijn. Zo kan op afstand worden meegekeken welke specifieke technische problemen er zijn met uw scootmobiel. We kunnen deze problemen telefonisch met u bespreken en oplossen. Ook kunnen we u proactief telefonisch informeren als we een technische storing aan uw accu zien. Zo kunnen we storingen voorkomen en komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.

  • Zijn er voor mij als cliënt kosten verbonden aan de slimme scootmobiel?

    De slimme scootmobiel van Welzorg is een extra service. Welzorg biedt deze service kosteloos aan. Er zijn op geen enkele wijze extra kosten voor u.

  • Kan Welzorg mijn GPS-locatie zien?

    Nee, de medewerkers van Welzorg kunnen niet zien waar u bent.

  • Kan Welzorg zien waar ik ben geweest met mijn scootmobiel?

    Nee, de medewerkers van Welzorg kunnen niet zien waar u bent geweest met uw scootmobiel. Uw GPS-locatie wordt niet bijgehouden.

  • Ik heb een tijd geen gebruikgemaakt van mijn slimme scootmobiel. Kan Welzorg daarom besluiten om mijn scootmobiel weer in te nemen?

    Nee. Het TiM-kastje in uw slimme scootmobiel wordt alleen gebruikt om inzicht te geven over de technische staat. Deze informatie zal Welzorg nooit gebruiken om over te gaan tot inname van uw scootmobiel.

  • Met wie worden de verzonden gegevens gedeeld?

    De door het TiM-kastje verzonden gegevens worden met niemand gedeeld. Alleen daartoe aangewezen medewerkers van Welzorg kunnen deze gegevens inzien.

  • Zijn de gegevens goed beveiligd?

    Welzorg zorgt ervoor dat de gegevens over uw slimme scootmobiel op een beveiligde manier worden verstuurd. Dit gebeurt volgens de Nederlandse Privacywetgeving AVG.

  • Wat voor gegevens worden er opgeslagen?

    Gegevens die iets zeggen over de technische staat van uw scootmobiel of onderdelen daarvan. Bijvoorbeeld welke foutcodes de afgelopen periode zijn voorgekomen, of wat de staat van uw accu’s is.

  • Wie kan de gegevens van mijn slimme scootmobiel inzien?

    Alleen daartoe aangewezen medewerkers van Welzorg kunnen uw gegevens inzien.

  • Wat doen jullie met de gegevens over mijn scootmobiel?

    We gebruiken de gegevens alleen om technische problemen of stilstand van uw slimme scootmobiel te verhelpen of te voorkomen.

  • Wat betekent TiM?

    TiM is een afkorting van Telemetric intelligent Monitor. Met TiM bedoelen we het handige kastje dat in uw slimme scootmobiel is ingebouwd.

  • Waar kan ik terecht met andere vragen over TiM of het handige kastje?

    U kunt uw vragen over TiM of het handige kastje stellen aan de klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar via 088 – 0016 700 tijdens kantooruren. U kunt uw vraag ook stellen via WhatsApp, op hetzelfde nummer.

  • Kan Welzorg zien waar mijn scootmobiel is als deze gestolen is?

    Bij diefstal van uw slimme scootmobiel kan Welzorg procedures starten om uw scootmobiel te traceren. Maar daarvoor is wel eerst uw schriftelijk toestemming nodig.

  • Wat gebeurt er met mijn slimme scootmobiel als ik of mijn gemeente overstapt naar een andere leverancier?

    Als u of uw gemeente overstapt naar een andere leverancier, zorgt Welzorg ervoor dat de connectie tussen uw slimme scootmobiel en de Welzorg-systemen verbroken wordt. Welzorg kan dan geen gegevens meer inzien.

  • Kan het TiM-kastje ervoor zorgen dat de accu’s sneller leeglopen?

    Nee, de accu’s van uw slimme scootmobiel zullen niet sneller leeglopen door het TiM-kastje.

  • Hoef ik de klantenservice van Welzorg nooit meer te bellen om een reparatie door te geven?

    Natuurlijk hopen we dat u zo min mogelijk problemen en stilstand ervaart met uw slimme scootmobiel. Maar het kan nog steeds voorkomen dat er een probleem optreedt aan uw slimme scootmobiel dat niet via het TiM-kastje kan worden opgelost.

  • Ik heb een afspraak met de servicemonteur voor inbouw van het TiM-kastje, maar het komt me toch niet uit. Hoe kan ik de afspraakverzetten?

    U kunt contact opnemen met de klantenservice om de afspraak te verzetten. Tijdens kantooruren kunt u bellen met 088 – 0016 700. Daarnaast kunt om uw afspraak te verzetten terecht in ons online klantportaal www.mijn.welzorg.nl

  • Ik heb sinds kort een slimme scootmobiel. Wanneer ontvang ik informatie over de verzamelde gegevens?

    Alleen als uit de gegevens blijkt dat er (mogelijk) een probleem is met de
    accu’s van uw slimme scootmobiel, neemt Welzorg contact met u op.

  • Als uit de verzonden gegevens blijkt dat ik mijn scootmobiel niet goed gebruik, moet ik dan de kosten van de reparatie vergoeden?

    Nee. Het TiM-kastje wordt alleen gebruikt om inzicht te geven over de technische staat van uw slimme scootmobiel. Welzorg zal deze informatie nooit gebruiken om reparatiekosten vergoed te krijgen.

  • Hoe neemt Welzorg contact met mij op?

    Welzorg neemt telefonisch contact met u op als uit de gegevens over uw slimme scootmobiel blijkt dat er een storing dreigt.

  • Welke storingen kan Welzorg op afstand uitlezen? En wat betekent dat voor mij als cliënt?

    Welzorg kan diverse storingen uitlezen. Denk aan problemen met de accu’s, problemen met het opladen of foutcodes. Welzorg neemt proactief telefonisch contact met u op als uit de gegevens blijkt dat er een mogelijk probleem is met de accu’s. Ervaart u zelf een probleem met uw slimme scootmobiel en neemt u contact op met de klantenservice? Dan gebruikt de medewerker van Welzorg de gegevens om het probleem te analyseren.

  • Stel, ik heb onderweg een probleem met mijn slimme scootmobiel. Kan Welzorg dan op een later tijdstip, op afstand, zien wat de storing was?

    Als het probleem meetbaar is voor het TiM-kastje, wordt het opgeslagen. Welzorg kan het geregistreerde probleem dan op een later tijdstip inzien. Belt u achteraf met onze klantenservice, dan kan zo’n technisch probleem met u besproken worden.

  • Worden mijn verzamelde gegevens met anderen (derde partijen) gedeeld?

    De verzamelde gegevens worden met niemand, dus ook niet met derde partijen, gedeeld. Alleen medewerkers van Welzorg kunnen uw gegevens inzien.

  • Verkoopt Welzorg de gegevens van de slimme scootmobiel aan andere bedrijven (derde partijen)?

    Welzorg gebruikt de verzamelde gegevens alleen om technische problemen of stilstand van uw slimme scootmobiel te verhelpen, te verbeteren (productverbetering) of te voorkomen. Welzorg gebruikt de gegevens niet voor commerciële doeleinden.

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor een slimme scootmobiel van Welzorg?

    Welzorg gaat deze dienstverlening de komende tijd uitbreiden naar alle cliënten. U wordt tijdig geïnformeerd wanneer u in aanmerking komt voor de slimme scootmobiel. U kunt de slimme scootmobiel niet zelf bestellen.

  • Waar in mijn scootmobiel wordt het handige TiM-kastje geplaatst?

    Het TiM-kastje wordt bij de accu’s van uw scootmobiel geplaatst. U zult daar verder niets van zien of merken.

  • Kan Welzorg zien waar ik sta als ik met pech onderweg bel?

    Nee, Welzorg kan uw locatie niet zien. Ook niet als u met pech onderweg gestrand bent. Daarvoor kunt u pechhulp in de Mijn Welzorg app gebruiken. Deze app is gratis te downloaden in de Google Play Store of in de Apple App Store.

  • Welke druk moeten de banden hebben en hoe laad ik de accu’s op?

    Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw slimme scootmobiel voor instructies over onderhoud en het opladen van de accu’s.